تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه اصفهان افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه اصفهان از افزایش شرکت‌های رشد و دانش‌بنیان در سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هوشنگ طالبی درباره قراردادهای مشترک با صنعت و دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: کمیت این قراردادها افزایش یافته؛ اما مبلغ درآمدی حاصل از این قراردادها متناسب با نرخ تورمی که در کشور شاهد هستیم، افزایش پیدا نکرده است؛ چرا که سازمان‌های بیرون از دانشگاه به لحاظ اعتباری با محدودیت‌هایی مواجه هستند؛ به همین دلیل نتوانستیم رشد مناسبی از درآمدهای حاصل از این قراردادها داشته باشیم.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به موضوعات قراردادها افزود: به دلیل اینکه دانشگاه اصفهان، دانشگاهی جامع است در زمینه‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی قراردادهایی را با بخش صنعت و دیگر سازمان‌ها منعقد کرده است؛ به‌طور مثال با سازمان محیط زیست همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم و دانشگاه روی منشأ آلاینده در شهر تحقیق می‌کند.

وی افزود: همچنین قرارداد مشاوره‌ای توسط دانشکده علوم انسانی با فولاد مبارکه منعقد شده که براساس آن به کارکنان فولاد و فرزندان آنها مشاوره می‌دهد.

طالبی همچنین از تلاش برای درگیر کردن دانشجویان با فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در این راستا مراکز پژوهشی را در غالب مراکز رشد، مراکز نوآوری و کارآفرینی تقویت کردیم.

رئیس دانشگاه اصفهان درباره نحوه فعالیت دانشجویان در مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه گفت: ابتدا تیم‌های برخوردار از ایده برای کسب و کار، با مراجعه به مرکز، در قالب هسته فناور، درخواست خود را ارائه می‌دهند که پس از بررسی و در صورت پذیرش ایده، به‌عنوان هسته فناور وارد مرکز و در آن مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این هستهها پس از ۶ ماه کار روی ایده، تبدیل به شرکت و در مرکز رشد صاحب دفتر می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ شرکت و ۱۶ هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه مشغول فعالیت بوده و از این بین؛ چهار شرکت، شرکت دانش‌بنیان هستند که قرار است تعدادشان در سال جاری افزایش یابد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1030634

وب گردی

وب گردی