نخستین سمپوزیوم و کارگاه بین‌المللی بازآفرینی و تحلیل راهبردهای فضایی برگزار می‌شود

نخستین سمپوزیوم و کارگاه بین‌المللی بازآفرینی و تحلیل راهبردهای فضایی از سوی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه لیسبون و مرکز تحقیقات معماری، شهرسازی و طراحی (CIAUD) پرتغال برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، یکی از شاخه‌های علم معماری و شهرسازی که در دو دهه گذشته با پیشرفت در فرایند مدل‌سازی دینامیک شهری و مطالعه رفتاری شهروندان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته، بحث نظریه و روش چیدمان فضا (Space Syntax) است.

بر این اساس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی با توجه به لزوم فراهم کردن بستر مناسب و آشنایی بیشتر متخصصان و پژوهشگران کشور (استادان و دانشجویان) با این شیوه تحلیل و پیش‌بینی؛ و نیز به‌منظور بهره‌گیری از تجارب افراد و متخصصان سایر کشورها بر آن شد تا نخستین سمپوزیوم و کارگاه کاربردی و آموزشی تخصصی بین‌المللی «بازآفرینی و تحلیل راهبردهای فضایی» را با نگاهی به مفاهیم و دغدغه‌های بومی کشور و با همکاری کشور پرتغال برگزار کند.

مخاطبان این کارگاه که به موضوع «مقدمه‌ای بر نظریه، متدولوژی و ابزارهای چیدمان فضا» اختصاص یافته است، شهرسازان و معماران، برنامه‌ریزان و طراحان شهری، طراحان منظر و محیط، متخصصان مرمت بنا و محوطه‌های تاریخی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ... هستند.

در این کارگاه محمد سعید ایزدی استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان، پروفسور فرناندو موریرا داسیلوا رئیس مرکز تحقیقات معماری، شهرسازی و طراحی (CIAUD) پرتغال، پروفسورد فرانسیسکو سردورا استادیار گروه‌های معماری، شهرسازی و طراحی دانشکده معماری دانشگاه لیسبون پرتغال سخنرانی می‌کنند.

برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهینامه‌های بین‌المللی از مرکز تحقیقات معماری و شهرسازی کشور پرتغال و گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030636

وب گردی

وب گردی