زائران‌مرزهای خسروی و‌ چذابه را برای بازگشت انتخاب کنند

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز مهران، از زائران‌ اربعین خواست تا مرزهای چذابه و‌خسروی را برای بازگشت انتخاب کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمدی‌فر دبیر ستادمرکزی اربعین حسینی در ارتباط زنده با خبر ۱۳ شبکه خبر سیما با بیان اینکه بسیاری از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، گفت: با توجه به تراکم جمعیت در مرزهای مهران و‌شلمچه، به زائران اربعین توصیه می‌کنیم که مرزهای چذابه و خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

هادیان‌فر پلیس راهور ناجا نیز در ارتباط زنده با خبر ۱۳ با بیان اینکه بیشترین تردد زائران اربعین در مرز مهران صورت گرفته است گفت: از ۹۶ درصد تردد زائران از مرز زمینی، مرز مهران پرحجم‌‌ترین مرز است؛ تا جایی که ۶۰ درصد ترددها از این مرز انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای کنترل ترافیک در مرز مهران برنامه‌ریزی کردیم، افزود: در بیشتر نقاط ترافیک مقطعی داشتیم و از ساعت ۱۶.۳۰ امروز مسیر مهران- ایلام یکطرفه می‌شود و زائرانی که از جنوب به این مسیر می‌آیند باید از جاده دهلران و زائرانی که از کرمانشاه حرکت می‌کنند از جاده ملکشاهی باید تردد کنند.

هادیان‌فر با اشاره به اینکه یک میلیون زائر هنوز در عراق هستند، گفت: بیشتر زائران از مرز مهران بازمی‌گردند و ۶۵ درصد افراد نیز از خودروهای شخصی استفاده کردند. بنابراین توصیه می‌کنیم که زائران پس از ورود به کشور استراحت کرده و سپس به سفر خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030644

وب گردی

وب گردی