نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و روسای پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور برگزار شد

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و رؤسای پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور با حضور مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و رؤسای پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور با حضور مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این نشست عبدالساده نیسی با اشاره به این نکته که منطقه ۲ ظرفیت خوبی دارد که باید از آن به‌طور کامل استفاده کرد، این ظرفیت‌ها را در منطقه تأثیرگذار دانست و خواستار آن شد که معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها از این پتانسیل در جهت کسب منابع و اعتبارات لازم بهره‌برداری کنند.

وی انعقاد قراردادهای مختلف در قالب طرح‌های پژوهشی را بسیار مهم ارزیابی و بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد و برقراری ارتباطات پژوهشی و تحقیقاتی با کشورهای هم‌جوار تأکید کرد.

در ادامه علیرضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران نیز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سالار شهیدان، با اشاره به این‌که منطقه ۲ کشور که متشکل از سه استان گیلان، گلستان و مازندران است، حدود ۱۰ درصد جمعیت ایران را دارد، به بررسی شاخص‌های مختلف این منطقه و مقایسه آن با میانگین کشور پرداخت.

وی پل‌های ارتباطی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های حاشیه دریای خزر، پتانسیل خوبی برای منطقه ۲ ایجاد می‌کنند، بر لزوم بهره‌برداری از این ظرفیت با تکیه بر پتانسیل‌های علمی پژوهشی در منطقه تأکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، انعقاد قراردادهایی با مناطق آزاد را یکی از راه‌های توسعه اهداف علمی و پژوهشی در منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک و با تحقق یک منطقه آزاد مدون در مازندران، این مهم نیز تحقق یابد.

گفتنی است در پایان این نشست، نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از پروژه در حال احداث آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مازندران نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030650

وب گردی

وب گردی