آخرین وضعیت مصدومان اعزامى از عراق/ انتقال ۴۵۴ مصدوم  به پایانه هاى مرزى

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از انتقال ٤٥٤ مصدوم از خاک عراق به ایران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در مورد جزئیات آخرین وضعیت مصدومان اعزامى از کشور عراق به پایانه‌هاى مرزى گفت: تا به امروز ۴۵۴ مصدوم از زائران ایرانى با اقدامات درمانى مناسب از عراق به ایران انتقال داده شدند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین افزود: نیروهای اورژانس در پایانه مرزی مهران به ٣٠۶ مصدوم و بیمار که از عراق به ایران منتقل شده بودند، امدادرسانی کردند که از این تعداد ۵٣ نفر در مراکز درمانى ایلام بسترى و ٢١٢ نفر به شهرهاى مبدأ انتقال داده شده و ۴١ نفر درمان و مرخص شدند.

کولیوند گفت: از مرز شلمچه نیز ١٣٠ مصدوم به خاک ایران انتقال داده شدند که از این تعداد ١۶ نفر در مراکز درمانى خوزستان بسترى، ٣۵ نفر با اقدامات درمانى مناسب به شهرهاى مبدأ انتقال داده شده و ٧٩ نفر نیز درمان و مرخص شدند.

وی افزود: از مرز خسروى یک مصدوم به ایران انتقال داده شد که پس از درمان ،مرخص شد و از مرز چذابه ١٧ مصدوم انتقال داده شد که از این تعداد ١٠ نفر بسترى و ٧ نفر مرخص شدند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی ۹۸ گفت: از تاریخ ١٣ مهر تاکنون ١٣٩ هزار و ٨۶٩ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در مرزهای شرقی و غربی کشور بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره با توجه به ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این مدت، خاطرنشان کرد: در این مأموریت‌ها که توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ انجام شده، ٨٩٠٠ بیمار و مصدوم با اقدامات درمانى مناسب به مراکز درمانی اعزام و ١٣٠ هزار و ٩۶٩ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030652

وب گردی

وب گردی