ساخت مستندی از بزرگترین مراسم تعزیه ایران+عکس

مستندی از بزرگترین مراسم تعزیه ایران که هر سال در خوانسار برپا می شود، به تهیه کنندگی و کارگردانی «محمد هوشیاری» ساخته خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هم زمان با فرارسیدن اربعین حسینی، بزرگترین مراسم تعزیه ایران در خوانسار «قودجان» استان اصفهان به همراه مراسم غبارویی از ضریح امام زادگان حضرت موسی ابن جعفر(ع) برگزار شده و مستندی از این موضوع ساخته خواهد شد.

«محمد هوشیاری» تهیه کننده این مستندگفت: بزرگترین مراسم تعزیه خوانی ایران قریب به ۳۰۰ سال است در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان خوانسار (قودجان) که در جوار بارگاه دو تن از طفلان امام موسی بن جعفر (ع) واقع شده است، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مستند در کنار مراسم تعزیه خوانی امسال قرار است از ضریح مطهر امام زادگان حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) که در جوار این حسینیه باشکوه است، رونمایی شود.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون افزود: در اولین روزهای تعزیه امسال نیز مراسم غبارویی از ضریح مطهر که با حضور جمعی از شیفتگان مکتب عاشورایی و مسؤلین در حوزه های مختلف برگزار می‌شود.

وی گفت: این مراسم همه ساله از ۲۰ تا ۲۸ ماه صفر با حضور جمعی از پیشکسوتان هنر شبیه‌خوانی و با اجرای تعزیه به مدت ۹ روز در دو نوبت بعد از ظهر و شب با حضور هزاران نفر از شیفتگان مکتب عاشورایی و شخصیت‌های مختلف جامعه از سراسر ایران اجرا می‌شود.

تهیه کننده و کارگردان «راوی حقیقت» در ادامه نیز گفت: این حسینیه که به نام مبارک قمر بنی هاشم (ع) مزین شده از ویژگی‌های منحصر به فردی جهت اجرای نمایش تعزیه برخوردار بوده که شامل 3 طبقه در ۵ هزار متر مربع زمین است. همچنین سالن‌های مجاور حسینیه نیز حدود ١٥ هزار متر مربع مساحت دارد که از طریق سیستم مداربسته به صورت زنده و مستقیم مراسم را پوشش می‌دهد و آماده اسکان و میزبان هزاران نفر از عاشقان مکتب عاشورایی و عزاداران محترم از سراسر کشور است.

کارگردان «به رنگ آفتاب» افزود: بیش از ۵۰۰ نفر از عاشقان مکتب عاشورایی با عنوان خادم عزادران اباعبدلله الحسین (ع) در قسمت‌های مختلف در این مدت به ارائه خدمات شبانه روزی به عزاداران و پشتیبانی مراسم می‌پردازند. همچنین حضور و جمع پیشکسوتان و اساتید هنر شبیه خوانی در قالب یک تیم جهت اجرای تعزیه بر جذابیت این مراسم افزوده است.

گفتنی است، ظرفیت حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) قودجان حدود ۶۰ هزار نفر است که همه ساله از ۲۰ الی ۲۸ صفر میزبان هزاران نفر از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030660

وب گردی

وب گردی