جذب 50 دانشجوی غیرایرانی در واحد بیرجند/ پذیرش دانشجویان خارجی مختص به کشور افغانستان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: امسال 50 دانشجوی افغانستانی در واحد بیرجند جذب شدند و پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه تنها از کشور افغانستان انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در گفت‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره میزان جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید گفت: امسال، میزان پذیرش دانشجو در واحدهای مختلف استان نسبت به سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است. در واحد بیرجند هم پذیرش قابل توجهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شده و پذیرش در رشته‌‌‌های بدون آزمون سال‌‌‌‌‌‌جاری با افزایش جذب دانشجو همراه بوده است.

وی تشریح کرد: با توجه به تبلیغات گسترده در معرفی دستاوردهای علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد و گستردگی این دانشگاه در مناطق محروم استان، شرایطی ایجاد شده تا دانشجویانی که در دیگر دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استان پذیرش شدند و به دلیل دوری مسیر نمی‌‌‌توانند در این دانشگاه‌‌‌ها ثبت‌‌‌‌نام کنند، وارد دانشگاه آزاد شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی درباره جذب دانشجویان غیرایرانی در واحد بیرجند خاطرنشان کرد: واحد بیرجند سرآمد واحدهای دانشگاه آزاد در جذب دانشجوی غیرایرانی بوده و جذب دانشجو در این واحد دانشگاهی بدون واسطه و مستقیما از طریق مراجعه به خود دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، 160 نفر دانشجو جذب کردیم که از این تعداد 89 نفر مشغول به تحصیل شدند و برای مهرماه امسال هم 50 نفر دانشجوی افغانستانی جذب شدند. با توجه به نزدیکی که واحد بیرجند با مرز افغانستان دارد پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه، تنها از این کشور انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی درباره اثرات حضور دانشجویان خارجی در ایران اظهار کرد: حضور دانشجویان غیرایرانی و تبادلات علمی میان کشورها، منجر به توسعه دیپلماسی سیاسی، نزدیکی ملت‌‌‌‌ها و از سوی دیگر تربیت دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموختگانی خواهد شد که بعد از بازگشت به کشور خود به نوعی سفیر فرهنگی و علمی ایران خواهند بود.

هاشمی درباره اعمال تخفیف شهریه در واحدهای محروم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در واحدهای دانشگاهی استان در دوره‌‌‌های کارشناسی، 50 درصد تخفیف شهریه را اعمال کردیم و باقی‌‌‌‌‌‌‌‌مانده شهریه را دانشجویان با دریافت وام دانشجویی بلندمدت می‌‌‌‌‌‌توانند پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، قانون تخفیف شهریه را در بعضی از رشته‌‌‌های تحصیلات تکمیلی که جزو رشته‌‌‌های کم‌‌‌متقاضی هستند اعمال کردیم. بدون تردید، توجه به مردم مناطق محروم در پرداخت میزان شهریه در این نقاط، گام بلند دانشگاه آزاد در توسعه عدالت آموزشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030666

وب گردی

وب گردی