تمهیدات ترافیکی پلیس راهور درمرزهای خسروی، چذابه،‌ شلمچه و مهران

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: به واسطه سامانه سپهتن که در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نصب شده است، عملکرد 650 دستگاه اتوبوس کاپوتاژ در عراق هم رصد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا ،‌ به تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در 4 مرز اصلی خسروی، چذابه،‌ شلمچه و مهران اشاره کرد و گفت:‌ مدیریت ترافیک از مبدأ تا مقصد، ایمنی در ترددها و تسهیل در عبور و مرور زوار اربعین حسینی از جمله موضوعات مهم پلیس راهور ناجاست.

رئیس پلیس راهور ناجا به خروج 3 میلیون و 200 هزار زائر از مرزهای چهارگانه اشاره کرد و گفت: بیش از 96 درصد زوار از مرزهای زمینی به عتبات عالیات رفته و در حال حاضر 76 درصد از زوار به کشور بازگشتند؛‌ تقریباً 700 هزار زائر هنوز در عراق هستند و پیش‌بینی می‌شود که امشب 230 هزار نفر از مهران و بقیه از سایر مرزها وارد کشور شوند.

سردار هادیان‌فر به تمهیدات ترافیکی و یک طرفه کردن محور مهران به ایلام از ساعت 16 و 30 دقیقه روز گذشته تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم امروز بار بیشتر ورود زوار به کشور را شاهد باشیم؛‌ مسیر مهران به ایلام مطمئناً پرترددترین مسیر است و 64 درصد زوار از این مسیر به کشور باز می‌گردند.

وی گفت: مرزهای خسروی،‌ شلمچه و چذابه به صورت دو طرفه و با تمهیدات ترافیکی پیش‌‌بینی شده، بدون هیچ مشکل و با ترافیک پرحجم و روان در حال جریان است؛ در مسیر چذابه علاوه بر ورود زوار، تردد اتوبوس‌های کاپوتاژ را شاهد هستیم، 1650 دستگاه اتوبوس خارجی که زوار پاکستانی و افغانستانی را حمل می‌کردند از این مسیر تردد می‌کنند به علاوه 600 دستگاه اتوبوس کاپوتاژ ایرانی.

رئیس پلیس راهور ناجا، کنترل سرعت و کاهش حوادث ترافیکی را از جمله مسائل مدنظر پلیس راهوار دانست و گفت:‌ متأسفانه واژگونی‌ها به دلیل خستگی و خواب آلودگی افزایش یافته و در 72 ساعت گذشته بیش از 65 درصد حوادث ترافیکی به دلیل خستگی و خواب آلودگی عارض شده است؛ با توجه به آنچه 65 درصد زوار با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کردند، خواهشمندیم که در بازگشت حتما کمربند ایمنی را بسته و با پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کرده و اگر احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند حتما استراحت کرده و بعد به رانندگی بپردازند.

سردار هادیان‌فر در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره رصد تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد:‌ 15 هزار اتوبوس کشور به سامانه سپهتن مجهز هستند که به واسطه این سامانه سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات خطرناک آنها رصد می‌شود؛ همچنین هموطنان می‌توانند تخلفات احتمالی را با سامانه پیامکی 110120 اطلاع دهند.

وی با اعلام این مطلب که رصد اتوبوس‌ها به واسطه سامانه سپهتن تا عمق کشور عراق امکان پذیر است، اظهار داشت:‌ بیش از 650 دستگاه اتوبوس ایرانی در عراق به جابجایی زوار مشغولند؛ به آنها تاکید داشته‌ایم دقت لازم را داشته باشند. اگر تخلف یا سرعت سبقت غیرمجاز یا حرکات خطرناکی از سوی رانندگان این اتوبوس‌ها صورت گیرد به واسطه سامانه سپهتن تخلفات‌شان رصد شده و در سیستم ثبت خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به بار بازگشت پرحجم زائرین اربعین حسینی پرداخت و خاطرنشان کرد: 60 درصد زائران به سمت تهران در حال حرکتند. استان‌های اصفهان، قم، و خراسان رضوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030697

وب گردی

وب گردی