حضور ۱۲۰۰ نیروی داوطلب شهرداری تهران برای پاکسازی مسیر نجف تا کربلا

مشاور شهردار تهران از حضور و فعالیت ۱۲۰۰ نیروی داوطلب از شهرداری تهران برای پاکسازی مسیر ٩٠ کیلومتری راهپیمایی اربعین حسینی نجف تا کربلا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید صادقی با اشاره به فعالیت نیورهای داوطلب شهرداری تهران در مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد: پاکسازی و نظافت مسیر ٩٠ کیلومتری راهپیمایی اربعین حسینی پویشی است که اگر به‌صورت داوطلبانه و مردمی و با تاکید بر امر به معروف صورت گیرد و استمرار پیدا کند، میتواند در آینده بسیار نزدیک به یک فرهنگ در این راهپیمایی عظیم و میلیونی بدل شود.

مشاور شهردار تهران توضیح داد: در طول مسیر راهپیمایی و به فاصله هر ۱۵ تا ۲۰ عمود، بنرهایی با عنوان خادم المنتظَر نصب شده است و زائران کربلا در مسیر راهپیمایی ۷۲ بنر را با این عنوان مشاهده کرده‌اند. این بنرها در واقع معرفی پویشی است از جمعیتی داوطلب که نظافت مسیر راهپیمایی را را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در سال‌های قبل مجموعه‌های مختلفی مانند پویش جای پای یار شامل داوطلبانی از استان یزد و استان‌های شرق کشور یا مجموعه قرارگاه امام رضا(ع) داوطلبانه این وظیفه مهم را به‌صورت خودجوش برعهده داشتند.

صادقی با اشاره به اهمیت فعالیت این گروه‌های مردمی گفت: استمرار چنین فعالیتی می‌تواند به بخشی از فرهنگ مستحکم راهپیمایی و گردهمایی بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) تبدیل شود و کوچک ترین نتیجه آن این است که مسیر زیارت آن حضرت همیشه پاکیزه خواهد بود.

مشاور شهردار تهران اضافه کرد: امسال ۱۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران که عمدتا بسیجی هستند، به‌صورت داوطلبانه و با مرخصی به این پویش پیوسته و از ۱۳ مهرماه در منطقه مستقر شده‌اند.

صادقی افزود: این حرکت مردمی امسال به‌طور تقریبی بالغ بر ۱۰هزار نفر همراه دارد که در دو شیفت ۵ هزار نفره از نجف تا کربلا به جمع‌آوری زباله و آموزش به زائران و... مشغول هستند. شیفت اول از ۱۶ تا ۲۱ مهرماه و شیفت دوم از ۲۱ تا ۲۷مهرماه.

وی ادامه داد: برای این پویش البته امکاناتی فراهم شده مانند ۶۰ هزار تن کیسه زباله با ابعاد ۹۰ در ۱۲۰ و... و تلاش ما مبتنی بر تقویت روحیه خدمت داوطلبانه و همراهی با مردم در حفظ پاکیزگی و نظافت مسیر راهپیمایی است.

مشاور شهردار تهران با بیان این مطلب که امسال میزان زائران به نسبت سال‌های قبل بسیار بیشتر و غافلگیرکننده بود، گفت: افزایش تعداد زائران تقویت این حرکت مردمی را ضروری‌تر می کند. ضمن اینکه موضوع امر به معروف در حوزه زباله و یادآوری به موکب‌داران نیز از برنامه هایی بوده که امسال به‌جد به آن توجه شد.

وی افزود: برای فرهنگسازی و تبیین موضوع نیز شاهد طراحی برنامه‌های مختلف بودیم. به عنوان نمونه ما امثال چهار برنامه زنده و نماهنگ نیز آماده کردیم که در چهار موکب بزرگ و در قالب خادم منتظر برای زائران به نمایش درآمد.

صادقی تاکید کرد: به لطف خدا و با این پویش مردمی، امسال شاهد بودیم که وضعیت زباله با وجود حجم بالای زائران، به نسبت سال‌های قبل بسیار بهتر بوده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم در سال های آینده شرایطی فراهم شود تا در طول این مسیر دیگر شاهد ریختن زباله نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030717

وب گردی

وب گردی