مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 28 مهرماه

«اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی پزشکی و اعزام 350 دانشجو برای گذراندن فرصت مطالعاتی به خارج از کشور» از مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

از مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان می‌توان به ثبات قدم رمز اصلام دنیا و بشریت، جزئیات آزمون تعیین سطح زبان دانشجویان دکتری 98 و غیره اشاره کرد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 28 مهرماه به شرح زیر است:

اعزام 350 دانشجو برای گذراندن فرصت مطالعاتی به خارج از کشور درسال جاری

رئیس سازمان امور دانشجویان در این عنوان روزنامه آفرینش از اعزام 350 دانشجو برای گذراندن فرصت مطالعاتی به خارج از کشور درسال جاری خبر داد. مجتبی صدیقی در این باره گفت: سال گذشته یک هزار و 800 نفر از فرصت های مطالعاتی خارجی و داخلی استفاده کردند. مجموع سهمیه فرصت مطالعاتی در نیمه نخست امسال و باقیمانده سال تحصیلی گذشته، حدود 800 نفر است. توسعه روابط بین المللی یکی از سیاست های وزارت علوم است، بین المللی‌شدن دانشگاه ها از دیگر هدف‌های این وزارتخانه است چرا که دانشگاه‌های کشور توان مطلوب برای افزایش ارتباط و همکاری با دانشگاه‌های کشورهای دیگر را دارند.

وی افزود: 40 دانشگاه کشور مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را دارند که تعداد دانشگاه‌های دارای مجوز این مساله روند افزایشی دارد.جمعیت دانشجویان خارجی در وزارت علوم به 29 هزار نفر، در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هشت هزار نفر و در وزارت بهداشت به سه هزار نفر رسیده است.

نتایج تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی پزشکی اعلام شد

این عنوان روزنامه آفرینش از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی پزشکی حکایت دارد. به دنبال دستور وزیر بهداشت و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در 7 مهرماه 98 شرایط تکمیل ظرفیت رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دندانپزشکی و داروسازی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) فراهم شد.تمامی افراد اعم از قبولی یا مردودی که به مرحله مصاحبه دعوت شده بودند و نمره مصاحبه داشتند میتوانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

مرحله تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی پزشکی در روزهای 14 تا 16 مهر انجام شد و آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: تعداد 1 هزار و 162 نفر در تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی پزشکی برای 407 صندلی در دکتری تخصصی نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند. نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال 98 در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با کدرهگیری قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030738

وب گردی

وب گردی