تامین خوابگاه برای دانشجویان درکاهش آسیب‌‌‌‌های اجتماعی موثر است

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم تامین خوابگاه برای دانشجویان را درکاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء کیفیت تحصیلی دانشجویان موثر برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد قم، مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از وجود خوابگاه با مالکیت این واحد دانشگاهی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد محیط امن و توأم با آرامش برای دانشجویان در راستای ارتقای و بهبود کیفیت تحصیلی آنان خبر داد و اظهار کرد: خوابگاه دانشجویی خانه دوم دانشجویان است که در آن دانشجویان نباید کوچک‌ترین دغدغه‌ای داشته باشند بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی قم از زمان تأسیس تاکنون دارای خوابگاه اختصاصی دختران با مالکیت این واحد دانشگاهی است.

سعید یزدیان افزود: ما معتقدیم خانواده ها با وجود خوابگاه دانشجویی، احساس امنیت و اعتماد بیشتری به دانشگاه پیدا می‌کنند و باعث تقویت اعتماد بین اولیاء و دانشگاه می‌شود.

وی وجود خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه را در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بسیار موثردانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قم با داشتن 13 هزار دانشجو جزء بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و غیرانتفاعی استان محسوب می‌شود و از طرفی با وجود رشته‌های کاربردی و متنوع تحصیلی در این واحد دانشگاهی، تعداد بسیاری از دانشجویان شهرها و استان‌های همجوار و سراسر کشور متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی قم هستند.

یزدیان افزود: در همین راستا این واحد دانشگاهی به‌منظور ایجاد فضایی سرشار از آرامش برای دانشجویان غیربومی، اقدام به فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم با ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی در این واحد دانشگاهی نموده است که از زمان تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکنون این واحد دانشگاهی جزء دانشگاه‌هایی محسوب می‌شود که برای دانشجویان غیربومی خود امکانات خوابگاهی لازم را فراهم نموده است زیرا معتقدیم خانواده‌ها با وجود خوابگاه دانشجویی، احساس امنیت و اعتماد بیشتری به دانشگاه دارند و باعث تقویت اعتماد بین اولیاء و دانشگاه می‌شود.

وی گفت: از آنجاییکه بیشتر خانواده‌های دانشجویان دختر دغدغه امنیت و آرامش فرزندان خود را دارند لذا دانشگاه آزاد اسلامی قم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم با سبقه 34 ساله فعالیت خود در استان قم تلاش نموده است امکانات خوابگاهی مناسبی برای دانشجویان دختر این واحد دانشگاهی فراهم سازد.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: این واحد دانشجویی با ارائه امکانات خوابگاهی اعم از خوابگاه دانشجویی مرکزی ویژه دختران با ظرفیت 200 دانشجو، مجموعه خوابگاهی پردیسان با ظرفیت 120 دانشجو، خوابگاه دانشجویی ولیعصر با ظرفیت 120 دانشجو به‌تمامی دانشجویان غیربومی خدمت‌رسانی می‌کند.

یزدیان افزود: برای دانشجویان پسر نیز امکانات خوابگاهی فراهم‌ شده و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه مفید، دانشجویان پسرمی توانند از امکانات خوابگاهی مجموعه دانشگاهی مفید استفاده کنند.

کد خبر: 1030759

وب گردی

وب گردی