امضای ۶ تفاهم‌نامه با ارزش ۴ میلیون دلار میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با جمهوری آذربایجان

۶ تفاهم نامه به ارزش چهار میلیون دلار میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و جمهوری آذربایجان در باکو منعقد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در سفر مسؤلان و نمایندگان ۵۰ شرکت دانش بنیان ایرانی به جمهوری آذربایجان به سرپرستی علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و در پی مذاکرات ۲ روزه میان مسؤلان و نمایندگان شرکت‌های دو کشور، ۶ تفاهم‌نامه میان دو کشور به امضا رسید.

در حاشیه این مراسم علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی امضای این 6 تفاهم‌نامه به مبلغ چهار میلیون دلار میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و شرکت‌هایی از جمهوری آذربایجان را اتفاقی مهم توصیف کرد و گفت: این تازه شروع راه است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که افتتاح مرکز همکاری نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان منجر به تقویت روابط میان شرکت‌های دانش بنیان و فناور دو کشور شود.

تورال کریملی، رئیس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان در حاشیه این مراسم نیز اظهار کرد: چهار هزار و ۷۰۰ استارت‌آپ در ایران مشغول به فعالیت هستند و بدون شک جمهوری آذربایجان مایل است با این شرکت‌ها همکاری داشته باشد تا علاوه بر حضور این شرکت‌ها در بازار آذربایجان و دیگر کشورها، میان این دو کشور تبادل همکاری نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030770

وب گردی

وب گردی