ندای نیاز محیط‌زیست به زیست بوم فناوری و نوآوری

با توجه به گسترش شهرنشینی و استفاده از منابع آلوده کننده محیط زیست، نیاز است که زیست بومی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شکل گیرد تا به کمک این زیست بوم، به نجات جان محیط زیست کمک کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حفظ محیط زیست یک ضرورت در دنیا است. ایران نیز از این امر مستثنی نیست و به اقدامات مراقبتی برای حفظ این گنجینه ارزشمند نیاز دارد. گنجینه‌ای که اگر نباشد حیات بشر نیز به خطر می‌افتد.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن به ویژه زیست فناوری می‌تواند نقش تاثیرگذاری در حفظ محیط زیست داشته باشد. کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بر همین مبنا با سازمان حفاظت محیط زیست و متخصصان و صاحبان صنایع برای کنترل، پیشگیری و حذف آلودگی‌های محیط زیستی همکاری‌های تنگاتنگی دارد.

از جمله برنامه‌های این کارگروه سفر به استان‌ها و ارزیابی دقیق وضعیت و آمایش زیست محیطی، شناسایی و کمک به صنایع برای کاهش و یا پیشگیری از آلودگی‌ها است. این کار با هدف آشنایی کارشناسان کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مشکلات زیست محیطی استان‌ها انجام می‌شود.

با توجه به گسترش شهرنشینی و استفاده از منابع آلوده کننده محیط زیست، نیاز است که زیست بومی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شکل گیرد تا به کمک این زیست بوم، به نجات جان محیط زیست کمک کنیم. محیط زیستی که حیات ما به آن وابسته است.

لزوم مدیریت آلودگی‌های زیست محیطی از جمله پسماندهای شهری، صنعتی و عفونی بیمارستانی و کود و سموم شیمیایی کشاورزی، فلزات سنگین، ‌نیترات آب و مدیریت کانون‌های گردوغبار داخلی در حفاظت از محیط زیست نقش تاثیرگذاری دارد.

*دبیر کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1030799

وب گردی

وب گردی