اربعین نماد اتحاد مسلمانان جهان است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین بعد از حج، نماد اتحاد مسلمانان و شیعیان جهان است.

رضا قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین را با هیچ مراسم و گردهمایی در جهان نمی‌توان مقایسه کرد، گفت: این مراسم بعد از حج، نماد اتحاد مسلمانان و شیعیان جهان است.

وی اضافه کرد: مراسم اربعین برکتی دارد که افراد از سراسر جهان با عقاید و دین‌های متفاوت برای عرض ارادت خدمت امام حسین(ع) در کربلا حاضر می‌شوند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش بر ترویج فرهنگ عاشورایی تاکید کرد و گفت: افراد به طور ویژه قشر دانشجویی و فرهنگی باید آگاه باشند که هدف از اربعین صرفاً یک حرکت پیاده‌روی در مسیر نجف تا کربلا نیست بلکه در سطح کلان‌تر باید مروج افکار و فرهنگ عاشورایی و صدورش به سراسر جهان باشند.

وی با بیان اینکه حق همیشه بر باطل پیروز است، گفت: امام حسین(ع) و یارانش برای پیروزی حق با سپاه یزید جنگیدند، این اقدام شجاعانه امام حسین(ع) باید سرلوحه مسئولان کشور قرار بگیرد و بدانند که برای پیروزی اسلام و حق نباید در برابر فرد یا کشوری که ادعای کدخدایی جهان را دارد، کوتاه بیایند.

قاسمی اضافه کرد: در هیچ کدام از ادیان جهان مراسمی با عظمت اربعین برگزار نمی‌شود که نشان دهنده لزوم اتحاد بین مسلمان در آموزه‌های دینی است. در حال حاضر نیز سران کشورهای اسلامی و منطقه باید به این آموزه‌ها دقت کنند و اتحاد خود را در برابر دشمن واحد حفظ کنند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: دشمنان جهان اسلام در سال‌های گذشته تلاش کردند تا اتحاد بین مسلمان را با توطئه‌ها مختلف نظیر تفرقه مذهبی و قومیتی از بین ببرند اما با هوشیاری رهبر انقلاب اجرای تمام نقشه‌ها با شکست مواجه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حال که مراسم پیاده‌روی اربعین به پایان رسیده و افراد به کشورهای خود بازگشتند، باید درس‌هایی مانند ایثار و فداکاری، از خود گذشتگی، مقاومت، صبر که از اربعین فرا گرفته‌اند، را سرلوحه زندگی خود قرار دهند نه اینکه دوباره غرق در مسائل دنیوی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030842

وب گردی

وب گردی