جدیدترین داروی «ایران ساخت»شده حوزه دامی رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان خراسان رضوی از جدیدترین داروهای ایرانی در حوزه دامی رونمایی کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه داروسازی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های داروهای استریل تزریقی در خاورمیانه بازدید کرد. این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه داروسازی یکی از بزرگترین تولید کننده‌های داروهای استریل تزریقی در خاورمیانه است که توانسته با تکیه بر توان متخصصان داخلی ۵۸ محصول راتولید و عرضه کند.

در این بازدید از محصول جدید نانوامولسیون تزریقی طولانی اثر ویتامین AD3E رونمایی به عمل آمد. گفتنی است این محصول برای اولین بار در کشور تولید شده است. این محصول در داروهای تزریقی دامی برای اولین بار در جهان به صورت محصول نانو تولید می‌شود و نمونه خارجی مشابه برای این محصول وجود ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه این سفر از شرکت دانش بنیان «رای صنعت توس » و شرکت «سورن تک توس» بازدید خواهد کرد. این شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه مهندسی معکوس در زمینه قطعات کارخانه های سنگ آهن و مس فعالیت دارد. همچنین شرکت دانش بنیان «سورن تک توس» فعال در حوزه بیوتکنولوژی توانسته با بهره‌گیری از توان و دانش متخصصان داخلی ۸ محصول دانش بنیان تولید و عرضه کند.

در ادامه این سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت دانش بنیان اکسیر گل سرخ بازدید خواهد کرد. این شرکت دانش بنیان نخستین تولید کننده الئو رزین زعفران در جهان و نخستین تولید کننده الئورزین ادویه‌جات در کشور است.

همچنین بازدید از از مرکز رشد فرهنگی سجاد پارک علم و فناوری استان رضوی، آزمایشگاه کنترل کیفی شستا و سیستم‌های الکترونیکی شایان کاوش پاژ و کارخانه نوآوری مشهد از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه است.


بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و مرکز رشدفرهنگی سجاد

کارخانه نوآوری مشهد با هدف کمک به شناسایی افراد توانمند و فعالان حوزه فناوری‌های نوین شکل گرفته است.

در ادامه این سفر استانی اپلیکیشن «شهر من» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری آغاز به کار می‌کند. این پروژه با هدف ارائه خدمات شهروندی از درگاه واحد و افزایش مشارکت اجتماعی ایجاد شده است.

از مرکز رشد فرهنگی سجاد پارک علم و فناوری استان رضوی با اولویت قراردادن هنرهای تصویری، رسانه‌های مجازی، ورزش و سرگرمی ۲۹ تیم را در دل خود جای داده است. پایان‌بخش سفر یک روزه رئیس بنیاد ملی نخبگان به استان رضوی شرکت در نشست علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان این استان است. ستاری پس از شنیدن نقطه نظرات مسئولان و جوانان خلاق، در فضایی صمیمی راهکارهای لازم رابرای رونق زیست بوم فناوری و نوآوری استان را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030851

وب گردی

وب گردی