برگزاری کارگاه تشریح وضعیت اخلاق پژوهشی در ایران

کارگاه تشریح وضعیت اخلاق پژوهشی در ایران و بیان چالش ها، توسط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، کارگاه تشریح وضعیت اخلاق پژوهشی در ایران و بیان چالش ها با حضور احسان شمسی گوشکی دبیر کمیته اخلاق زیست پزشکی کشور و سعید حسامی تکلو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به صورت ویدیو کنفرانس با روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها برگزار شد.

در این جلسه ابتدا سعید حسامی تکلو به تشریح آیین نامه های اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی که مرداد ماه امسال به تصویب هیات وزیران رسیده پرداخت و اقدامات مورد نیاز برای همراهی و بهره مندی حداکثری از این قانون در دانشگاه آزاد اسلامی را ارائه کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی افزود: پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از استان ها در برگزاری کارگاه های آموزش اخلاق پژوهش و کمک به ترویج این حوزه کلیدی آمادگی کامل دارد.

در ادامه، شمسی گوشکی نیز با تشریح وضعیت موجود تخلفات پژوهشی و توصیف روند صحیح تولید آثار پژوهشی به تبیین چالش های موجود و راهکارهای پیشگیری از آنها پرداخته، و بطور موردی و با مثال های عینی به موارد تخلفات رایج، علل پیدایش و آسیب شناسی مواردی از این دست اشاره کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1030860

وب گردی

وب گردی