تشکیل کارگروهی برای تلفیق فعالیت‌های تربیت بدنی با فعالیت‌های علمی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه در آموزش و پرورش در راستای تلفیق فعالیت‌های تربیت‌بدنی و فعالیت‌های علمی خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز بر لزوم توجه به سلامت دانش‌آموزان در دوره ابتدایی تاکید و اظهار کرد: از نظر ما ساخت تربیت‌بدنی و زیستی در دوران کودکی برای تربیت متوازن دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ورزش به سلامت عمومی دانش‌آموزان کمک می‌کند، از طرفی علاوه بر تاثیر آن بر سلامت زیستی دانش‌آموزان، شرایط بهتری را برای یادگیری آنان فراهم می‌سازد.

وی ادامه داد: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به درس تربیت بدنی با اهمیت ویژه‌‌ای می‌نگرد؛ زیرا سواد حرکتی دانش‌آموزان در دوره پیش دبستانی و ابتدایی شکل می‌گیرد. این درس می‌تواند بستر مناسبی برای یادگیری بهتر مفاهیم علمی فراهم کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در همین راستا «معاونت آموزش ابتدایی» و «معاونت تربیت بدنی و سلامت» وزارت آموزش و پرورش کارگروه برنامه مشترک میان این معاونت‌ها را تشکیل داده‌ است، این کارگروه بر تلفیق فعالیت‌های تربیت بدنی با فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان متمرکز است.

وی افزود: فعالیت‌های این کارگروه نه تنها بر تاثیر ورزش در سلامتی و نشاط دانش‌آموزان متمرکز شده است؛ بلکه تلاش می‌کند از ورزش به عنوان بستر مناسبی برای یادگیری کودکان استفاده کند.

حکیم‌زاده بیان کرد: نشست مشترکی با حضور معاونان آموزش ابتدایی و معاون تربیت بدنی سراسر کشور برگزار شد،‌ در این نشست بر عناوین کلی که قرار است در این کار گروه مورد بررسی قرار گیرد، توافق شد.

وی در پایان گفت: طرح توانمندسازی معلمان ابتدایی در سال گذشته به صورت مشترک اجرا شد، این طرح نیز در دستور کار قرار دارد و ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030888

وب گردی

وب گردی