معرفی درمان جدید آرتروز

دانشمندان اعلام کردند که با بررسی‌های انجام شده روی مغز مکانیسم جدید جلوگیری از درد آرتروز را پیدا کرده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دریافتند که ترکیبی آزمایشی در آمیگدال برای کاهش درد آرتروز در موش‌ها موثر است.

آزمایشات انجام شده روی جوندگان نشان می‌دهد که تسکین درد آرتروز در مغز صورت می گیرد. متاسفانه تا زمانی که مشکل وجود داشته باشد این درد از بین نمی رود و باعث اضطراب و افسردگی شده و کیفیت زندگی را مختل می‌کند.

مطالعات قبلی در مورد منشا این درد روی قسمت‌های دیگر بدن از جمله نخاع تمرکز داشته‌اند اما دانشمندان در این مطالعه مغز را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه درک جدیدی از نقش آمیگدال در تسکین درد با استفاده از مدل درد آرتروز را نشان داد.

یکی از نویسندگان این تحقیق اظهار کرد که تغییرات در مغز به تداوم، شدت و سایر عوارض جانبی درد کمک می‌کند.

آمیگدال یا هسته آمیگدال (nucleus amygdalæ) یا در فارسی بادامه که از واژه یونانی amygdalē به معنی «بادام» مشتق شده‌ است، قسمتی از (دستگاه کناره‌ای (لیمبیک) در مغز است.

هسته قاعده‌ای-جانبی بادامه (آمیگدال) نقش مهمی در یادگیری و حافظه ایفا می‌کند. بادامه علاوه بر نقش اصلی در درک احساسات و ایجاد پاسخ به آنها، در تعدیل درد نیز دخالت دارد. هستهٔ مرکزی بادامه به عنوان بادامه کنترل درد، معرفی شده‌است. آمیگدال همچنین مسئول تظاهرات هیجانی چهره مانند خوشحالی و ترس است و نقش مهمی در اکتساب یادگیری‌های هیجانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030901

وب گردی

وب گردی