رازی به بزرگی کراکن

ماهی مرکب غول پیکر، یکی از موجودات افسانه های اسطوره ای عمق دریا، هنوز وپس از گذشت 150 سال از کشف آنها پیدا نشده و دانشمندان را درباره خود در بی خبری اسرارآمیزی قرار داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «کراکن»، جانور اسطوره ای دریا، واقعی است. ماهی های مرکب غول پیکر در اعماق تاریک اقیانوس زندگی می کنند و تا به امروز در مورد آنها اطلاعات بسیار کمی به دست آمده است.

بیشتر آنچه که جهان در مورد این موجود عظیم الجثه می داند، از لاشه های شناور آنها یا از شکم نهنگ های اسپرم گرفته شده و آن اطلاعات این است که می تواند تا 40 فوت طول داشته باشد و در دنیایی عاری از نور خورشید زندگی کند.

تا سال 2005 ، هیچ دانشمندی نتوانسته بود از یک ماهی مرکب غول پیکر زنده عکس بگیرد. تا سال 2013 نیز از این موجود فیلمبرداری انجام نشده بود این در حالی است که دانشمندان معتقدند تعداد میلیون ها از این اسکوئیدهای غول پیکر در اعماق آبها زندگی می کنند.

در ماه ژوئن ، یک آژانس تحقیقی و تحقیقات اقیانوسی اولین فیلم از یک ماهی مرکب غول پیکر را در آب های آمریکا ثبت کرد.

«دیوید گرانن» نویسنده «نیویورکر» در این باره نوشت: ماهی مرکب غول پیکر می تواند «بزرگ تر از یک نهنگ و قوی تر از یک فیل باشد، با منقاری که می تواند کابل های فولادی را از هم جدا کند.»

در این مطلب تمام آنچه که انسان در مورد این جانور اسرارآمیز می داند، آورده شده است و این مقدار کم از اطلاعات نشان می دهد که چرا این موجود هنوز آنقدر ناشناخته باقی مانده است.

ماهی مرکب غول پیکر در عمق 1.300 تا 3000 پا، در عمیق ترین و تاریک ترین نقاط اقیانوس های جهان زندگی می کند. هیچ کس با اطمینان نمی داند که چه مدت زنده می مانند، چگونه شریک زندگی خود را پیدا می کنند، چگونه مهاجرت می کنند، چه جایی تخم های خود را می گذارند یا حتی صدایی ایجاد وبا هم ارتباط برقرار می کنند . به بیان ساده، ماهی مرکب غول پیکر یک راز باقی مانده است.

ماهی مرکب غول پیکر یا« Architeuthis »، اگر اسرارآمیزترین جانور اقیانوس نباشد، حتما از عجیب ترین ها در جهان است.

در ماه ژوئن، طی یک سفر اکتشافی که توسط زیردریایی NOAA انجام شد، اولین فیلم از یک ماهی مرکب غول پیکر در آب های آمریکا ثبت شد.

بیش از 150 سال از ارائه اولین مستندات علمی از زندگی این غول های دریا می گذرد اما قرن ها مردم تصور می کردند که این موجودات واقعی نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030924

وب گردی

وب گردی