سانتریفیوژ دور بالای بانک خون ایرانی عرضه می شود

دستگاه سانتریفیوژ بانک خون از جمله تجهیزات ضروری مورد نیاز پایگاه‌های انتقال خون و برخی مراکز درمانی است که نمونه داخلی آن با قیمتی کمتر از نصف نرخ مشابه خارجی، عرضه می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، بر اساس تقویم علمی کشور تنها چهار دهه قبل ایران، کپسول‌های شیشه‌ای حاوی داروی آمپولنیز از خارج از کشور تامین می‌شد اما امروز در سایه تحولات شگرف رخ داده، دستاوردهای قابل توجهی در حوزه تجهیزات پزشکی رخ داده است. نقشه جامعه علمی کشور و نقشه جامع علمی سلامت، هر دو هدف گذاری‌های آینده‌نگرانه‌ای در این حوزه را ترسیم کرده‌‌اند.

بومی سازی تمام تجهیزات پزشکی مورد نیاز بخشی از برنامه راهبردی کشور در افق‌های پیش رو است که هم اکنون نیز به همت جوانان خلاق و شرکت‌های پویا در این زمینه در حال تحقق است.

یک شرکت ایرانی در مشهد یکی از مجموعه‌های دانش بنیان است که بر روی ساخت دستگاه‌های پزشکی تمرکز دارد.این شرکت موفق شده است با تجاری سازی سانتریفیوژهای دور بالای بانک خون به عنوان یکی از محدود تولید کنندگان دستگاه مزبور، جایگاه خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در این زمینه تثبیت کند.

بر اساس گفته‌های مسئولان این شرکت، نمونه مشابه خارجی این دستگاه بیش از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و سانتریفیوژ ایرانی ۱۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030989

وب گردی

وب گردی