پوشش بیمه‌ای داروی درمان پرفشاری اولیه ریوی

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: بنا شد داروی «ماستنتان» تحت پوشش بیمه قرار گیرد، داروی ماستنتان برای درمان پرفشاری اولیه ریوی تجویز می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید سجاد رضوی در جلسه شورای عالی بیمه سلامت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، درخصوص مصوبات این جلسه گفت: در جلسات شورای عالی بیمه سلامت درخصوص داروها و خدمات جدیدی که مورد نیاز مردم است، تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز، موضوع طب سنتی است که بنا شد سازمان های بیمه گر با حمایت از متخصصان طب سنتی، ویزیت این افراد را تحت پوشش قرار دهند، البته این اقدام منوط به تدوین راهنماهای بالینی و تعیین حدود خدماتی است که متخصصان طب سنتی اجازه دارند انجام دهند.

پوشش بیمه‌ای داروی درمان پرفشاری اولیه ریوی

رضوی گفت: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، پوشش بیمه‌ای برخی از داروهای مورد نیاز بیماران خاص که تعدادشان در کشور محدود است، بود. در جلسه امروز بنا شد داروی ماستنتان تحت پوشش بیمه قرار گیرد. داروی ماستنتان برای درمان پرفشاری اولیه ریوی تجویز می‌شود.

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: در این جلسه همچنین، خرید راهبردی و ضوابط نحوه قرار دادن خدمات و تجهیزات پزشکی در پوشش بیمه‌ای نیز مطرح و مورد تایید قرار گرفت و از این پس، در دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، براساس این ضوابط اقدام خواهد شد.

سیاست‌هایی برای استفاده بهینه از قلم انسولین

وی در پایان گفت: در جلسه امروز، در مورد پوشش بیمه ای قلم‌های انسولین نیز بحث شد. برخی شرکت های تامین کننده قلم انسولین، این دارو را با قیمت کمتری تهیه و ارائه می‌دهند که درخواست پوشش بیمه‌ای آن را دارند و بنا شد در این مورد بررسی‌های لازم انجام شود، تا ضمن اینکه در راستای کاهش بیماری دیابت و عوارض آن تلاش می‌کنیم، در مورد نحوه استفاده بهینه از قلم انسولین در کشور سیاست گذاری شده و از این خدمات با حداقل قیمت بهره بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031007

وب گردی

وب گردی