اساتید و خبرگان دانشگاه‌ها در تعالی رشته‌های علوم انسانی مشارکت کنند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برمشارکت اساتید و خبرگان دانشگاه های آزاد و دولتی درتصویب و ابلاغ طرح های ناظر بر تعالی رشته ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز ازقم، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در نشست علمی بررسی سرفصل های درسی روانشناسی اسلامی مثبت گرا که با حضور مدیران گروه روانشناسی واحد های دانشگاهی منتخب سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این هدف است که با مشارکت اعضای هیات علمی و اساتید و خبرگان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاههای دولتی طرح هایی را ناظر به بر تعالی رشته ها به تصویب و ابلاغ کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه افزود: ما به عنوان یک طلبه فلسفه که دانش آموز فلسفه هستیم می توانیم به مبانی فلسفی اشاره کنیم اما اینکه این مبانی چه کاربستی می توانند بر نظریه های روانشناسی داشته باشند را باید اساتید روانشناسی که آشنایی با مباحث فلسفی دارند نظر بدهند.

وی گفت: روانشناسی مثبت گرا یک گرایش از به عنوان یک دانش جدید در دنیا مطرح شده است و ما باید از این دانش و سایر علومی که در دنیا مطرح شده و استفاده می کنند باید مطلع باشیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برخی جوامع غربی،ایرانیان را با رویکرد تقلیل گرایی مبتنی بر خصلت های منفی و ذات گرایی تفسیرکرده اند و درکتاب هایی که در مورد ایران می نویسند خصلت های منفی در آن بسیار مشاهده می شود لذا این سوال مطرح است که آیا روانشناسی مثبت گرا می تواند درد روشنفکران را درمان کند یا نه؟

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه افزود: اگر قرار باشد معاونت علوم انسانی و هنر یک رشته ای به رشته های دیگر بیافزاید باید اما هنر این است که روانشناسی مثبت گرا دربحث نهادها، ساختارها، نهادینه شود زیرا اگر کارخانه ای نگاه مثبت به فعالیتش داشته باشد می تواند تولید خود را چند برابر کند و برعکس.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر از روانشناسی مثبت گرا بتوان به یک روانشناسی مثبت گرا بالینی رسید به نظر باید اول به درمان روشنفکران مان بپردازیم تا در توصیف ایرانیان منفی نگر نباشند.

وی فلسفه تشکیل معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی را تعالی علوم انسانی و هنربرشمرد و افزود: معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر سه موئلفه روزآمدی ،بومی سازی ،حکمی سازی استوار است و با هدف تعالی علوم انسانی و هنر این معاونت فعالیت می کند.

گفتنی است نشست علمی بررسی سرفصل های درسی روانشناسی اسلامی مثبت گرا به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه و استاد محمود گلزاری استاد فرهیخته و مجرب روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی،حجت الاسلام و المسلمین خیری رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین عباس پسندیده از اساتید دانشگاه قرآن و حدیث وجمعی از مدیران گروه روانشناسی واحد های منتخب دانشگاه های آزاد سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031009

وب گردی

وب گردی