تعداد ثروتمندان چینی برای نخستین بار از آمریکایی‌ها بیشتر شد

بانک کردیت سوئیس گزارش داد: برای نخستین بار تعداد ثروتمندان چینی از تعداد ثروتمندان آمریکایی بیشتر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از راشاتودی، بانک کردیت سوئیس گزارش داد که تعداد ثروتمندان چینی برای نخستین بار از تعداد ثروتمندان آمریکایی بیشتر شده است.

این بانک سوئیسی در گزارش سالانه خود درباره افراد ثروتمند اعلام کرد که امسال و برای نخستین بار تعداد افراد چینی ثروتمند در دهک بالای جمعیت جهان بیشتر از افراد آمریکایی شده است.

نانت هچلر فیدهرب‌، مدیر بخش تحقیقات و امور اقتصادی بانک کردیت سوئیس، می‌گوید علیرغم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا طی 12 ماه گذشته این دو کشور عملکرد قوی در زمینه تولید ثروت داشته‌اند.

بر اساس تحقیق این بانک سوئیسی تعداد میلیونرهای جهان 1.1 میلیون نفر افزایش یافته و به 46.7 میلیون نفر رسیده است و این افراد 158.3 هزار میلیارد دلار معادل 44 درصد کل ثروت جهان را در اختیار دارند.

آمریکا بیش نیمی از این 1.1 میلیون نفر میلیونر جدید را به خود اختصاص داده و شاهد شکل گرفتن 675 هزار میلیونر جدید بوده است.

در عین حال استرالیا، انگلیس و ترکیه شاهد کاهش تعداد ثروتمندان خود بوده و به ترتیب 124 هزار، 27 هزار و 24 هزار نفر از تعداد ثروتمندان در این کشورها کاسته شده است.

در گزارش کردیت سوئیس تعداد افراد با ثروت بالای صد میلیون دلار 55هزار و 920 نفر و تعداد افراد با ثروت بالای 500 میلیون دلار 4 هزار و 830 نفر برآورد شده است.

این بانک پیش‌بینی کرده ثروت افراد ثروتمند جهان طی 5 سال آینده 25 درصد افزایش یافته و به 459 هزار میلیارد دلار برسد و تعداد آنها به 63 میلیون نفر افزایش یابد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031015

وب گردی

وب گردی