انجام 344 پرواز‌ اربعین و انتقال 25 هزار زائر توسط هواپیمایی هما

مقام  مسئول  ایران‌ایر گفت: هما از روز آغاز پروازهای اربعین در 12 مهر تا پایان روز 29 مهرماه از 3 فرودگاه 344 پرواز رفت و برگشت به مقصد فرودگاه نجف انجام داد، این آمار در مقایسه با تعداد پروازهای سال گذشته افزایش 440 درصدی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، معصومه اصغرزاده گفت: هما تا پایان روز 29 مهر، تعداد 230 پرواز از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، 88 پرواز از فرودگاه کرمانشاه و تعداد 26 پرواز از فرودگاه ایلام در مسیر عتبات انجام داده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: با این تعداد پرواز، بیش از 25 هزار زائر حسینی، در پروازهای رفت و برگشت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: ایران‌ایر در عملیات انتقال زائران حسینی سال جاری، علاوه بر فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای اولین بار از دو فرودگاه کرمانشاه و ایلام، پروازهایی را به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام داده است که برای انجام این پروازها از هواپیماهای ایرباس و ATR استفاده کرده است.

اصغرزاده افزود: متوسط کل تاخیر پروازهای عتبات عالیات اربعین امسال تا پایان روز یاد شده، 15 دقیقه بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( 28 دقیقه)، کاهش 53 درصدی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته در فاصله زمانی 15 روزه ایام اربعین (23 مهرماه تا 8 آبان سال 97)، تعداد 78 پرواز برای جابه‌جایی زائران حسینی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه حضرت امام (ره) به دو فرودگاه نجف اشرف و بغداد انجام شد که با توجه به انجام 344 پرواز در فاصله 15 روز ایام اربعین حسینی سال جاری ( 12 مهر تا 29 مهرماه سال 98)، افزایش 440 درصدی در تعداد پروازها داشته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031020

وب گردی

وب گردی