فرآیند ثبت آمار در سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز فرآیند ثبت آمار در سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی (سماپ) در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ایمان عطارزاده مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه متمرکز آمار و اطلاعات پژوهشی (سماپ) پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف پایش و ارزیابی فعالیت های پژوهشی واحد های دانشگاهی راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه در راستای سامانه جامع پژوهشی دانشگاه بوده و آمار ثبت شده توسط واحدها و مراکز دانشگاهی به صورت گزارشات سه ماه (پایان هر فصل) جهت بهره برداری و پایش در سه سطح واحد های دانشگاهی، استان و سازمان مرکزی دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

عطار زاده با بیان اینکه در این سامانه سعی شده است تا با استفاده از امکانات نرم افزاری و ایجاد یک فضای کاربری مناسب، آمار حوزه های مختلف پژوهشی به نحو شایسته گردآوری شود، گفت: از دیگر اهداف این سامانه ایجاد یک ساختار اطلاعاتی متمرکز از مجموعه فعالیت های پژوهشی واحد های دانشگاهی و استان ها در کنار یک سیستم گزارش گیری و داشبورد مدیریتی است که از این طریق ضمن تهیه گزارش های متعدد امکان پایش و نظارت بر فعالیت های پژوهشی واحد ها و استان ها را بطور یکپارچه فراهم می آورد.

مدیر کل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: یکپارچگی و تمرکز در جمع آوری و ارائه آمار و اطلاعات فعالیت های پژوهشی واحد ها و استان ها از نقاط قوت سامانه سماپ است.

شایان ذکر است، دستورالعمل ثبت آمار و اطلاعات در سامانه سماپ توسط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به استان ها ابلاغ و مقرر شد واحد های دانشگاهی حداکثر تا پایان آبان ماه سال 98 فرایند ثبت اطلاعات را برای این دوره در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031034

وب گردی

وب گردی