خدمات‌‌‌‌‌‌‌رسانی پزشکی مناسب دانشگاه آزاد در موکب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اربعین/ تعامل بین‌‌‌المللی مسلمانان جهان در موکب‌‌‌ها

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درمانگاه مجهزی در عمود 270 داشتیم که محل استقرار واحد علوم و تحقیقات بود؛ همچنین یک مجموعه پزشکی مجهز در کاظمین واحد قم ارائه کرد که خدمات پزشکی و دندان‌‌‌‌‌‌‌پزشکی مناسبی به زائران در این موکب انجام شد.

احمد صالحی‌‌‌‌‌آرا سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عملکرد این دانشگاه در موکب‌‌‌های داخل و خارج از مرز ایران گفت: اربعین امسال، دانشگاه آزاد در ارائه خدمات‌‌‌‌‌‌رسانی مناسب به زائران در زمینه امور پزشکی، رفاهی و فرهنگی بر‌خلاف سال‌‌‌های قبل که به صورت جزیره‌‌‌ای عمل شده به صورت منسجم، عملکرد مناسبی در خدمات‌‌‌رسانی به زائران در داخل مرز ایران و عراق داشته است.

وی تشریح کرد: در خدمات‌‌‌‌‌‌‌رسانی به زائران اربعین حسینی کلیه مسئولان و استادانی که در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند، فارغ از مسئولیت و پست مدیریتی که دارند به ارائه خدمات مختلف رفاهی و پذیرایی از زوار در موکب‌‌‌های دانشگاه پرداختند.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره موکب های فعال دانشگاه آزاد در داخل و خارج از مرز ایران اظهار کرد: در داخل مرز واحدهای دانشگاهی ایلام، کرمانشاه و خوزستان خدمات‌‌‌‌رسانی مناسبی به زائران ارائه کردند. در خارج مرز هم 3 موکب داشتیم که یک موکب در کربلا و یک موکب در کاظمین همچنین یک موکب هم در مسیر داشتیم.

صالحی‌‌‌‌‌‌آرا یادآور شد: موکب‌‌‌هایی که در عراق برپا شد، مشارکتی با موکب‌‌‌های عراقی بود که واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی و قم در این موکب‌‌‌‌ها خدمات‌‌رسانی داشتند.

وی درباره فعالیت موکب‌‌‌‌‌‌ها در امور بین‌‌‌‌‌‌‌‌الملل خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی فرهنگی و رفاهی در موکب‌‌‌‌‌‌‌‌های دانشگاه آزاد در بخش بین‌‌‌‌الملل هم با توجه به هماهنگی‌‌هایی که انجام شد از کشورهای نیجریه، کانادا، سوئد، پاکستان، افغانستان و یمن مهمان‌‌‌‌های مختلفی داشتیم که در قالب کاروان‌‌های گوناگون در این موکب‌‌‌ها حضور پیدا کردند. در حقیقت این حضور گسترده مسلمانان در اربعین حسینی و تعامل میان ملل مختلف زمینه‌‌‌ساز ایجاد شبکه جهانی متصل به ظهور حضرت مهدی می‌شود.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تعامل میان ملل مختلف در موکب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دانشگاه آزاد از سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قبل ایجاد شده است و جلساتی را درباره اربعین با این گروه‌‌ها برگزار کردیم که بعد از این جلسات و طی یک دوره استراحت در مسیر راهپیمایی اربعین قرار گرفتند.

صالحی‌‌‌‌‌آرا درباره ارائه خدمات پزشکی دانشگاه آزاد به زائران اربعین تصریح کرد: درمانگاه مجهزی در عمود 270 داشتیم که محل استقرار واحد علوم و تحقیقات بود؛ همچنین یک مجموعه پزشکی مجهز در کاظمین واحد قم ارائه کرد که خدمات پزشکی و دندان‌‌‌‌‌‌‌پزشکی مناسبی به زائران در این موکب انجام شد. کلیه موکب‌‌‌‌ها، بعدازظهر روز اربعین جمع آوری شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031035

وب گردی

وب گردی