شورا‌ی دانش‌آموزی، صوری و تشریفاتی نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورا‌ی دانش‌آموزی، صوری و تشریفاتی نیست؛ بلکه برکات متعددی برای ما به‌همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا کاظمی در مراسم بیست‌ودومین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی سراسر کشور که صبح امروز چهارشنبه اول آبان‌ماه 98 به صورت نمادین در دبیرستان بدری برهانی برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت ایران هستند و زمینه حضور موثر و پرمسئولیت دانش‌آموزان را در آینده و حال مهیا می‌کنند.

وی ادامه داد: شوراهای دانش‌آموزی‌ در کشور، آورده‌های بسیاری برای‌ دانش‌آموز، خانواده، مدرسه و جامعه دارند، این شورا‌ صوری و تشریفاتی نیست؛ بلکه برکات متعددی برای ما به‌همراه خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به اقدامات پرورشی دانش‌آموزان و ارتقای مهارتی آنها در بخش‌های مختلف اشاره کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید‌ شوراهای دانش‌آموزی را جدی بگیریم. امسال تشکیل شوراهای دانش‌آموزی‌ با شعار «شورای دانش‌آموزی، طلایه‌دار گام دوم انقلاب» بیانگر محقق شدن پیام مقام معظم رهبری توسط دانش‌آموزان است. باید زمینه فعالیت دانش‌آموزان را در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی فراهم کنیم، این ساختار در شوراهای دانش‌آموزی به خوبی تعریف شده است.

وی بیان کرد: توسعه و ترویج گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید در‌ دستور‌کار شورای دانش‌آموزی قرار گیرد، امسال برای اینکه یک جریان کلی در کشور‌ در این حوزه ایجاد شود و مسیر را برای آنها مشخص کرده باشیم، با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی ‌به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین، ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه با نام ۴۰ هزار‌ شهید شاخص با کمک دانش‌آموزان به اجرا درمی‌‌آید.

کاظمی افزود: دانش‌‌آموزان باید به‌طور فعال در‌ برنامه‌ها حضور پیدا کنند. دانش‌آموزی، آنها را برای زندگی آینده آماده نمی‌کند؛ بلکه باید تمامی ساحت‌های تعلیم و تربیت و مهارت‌های مهم زندگی در‌ دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: روحیه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در‌ تمامی عرصه‌ها باید از وظایف اصلی شوراها باشد. آنچه دانش‌آموزان نیاز دارند و به‌عنوان دغدغه برای آنها و خانواده‌های‌شان مطرح است باید به مدیران و مسئولان منطقه و سپس به سراسر کشور منتقل شود.

وی بیان کرد: مدیران واحدهای آموزشی به‌عنوان خط اول تعامل‌ با دانش‌آموزان باید دانش‌آموزمحوری و دانش‌آموزباوری را در‌ دستور کار خود قرار دهند.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مشاهده کردیم دانش‌آموزان به بهترین شکل برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. دانش‌‌آموزان می‌توانند کمک‌یار، معلم‌یار و مدیریار خوبی در مدارس باشند؛ به همین منظور مسئولان واحدهای آموزشی باید این نقش‌ها را به دانش‌آموزان واگذار کنند تا جامعه‌ای سعادتمند در تمامی عرصه‌ها برای خود رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031044

وب گردی

وب گردی