دانشگاهیان در شناسایی دشمن و انتقال آن به نسل جوان دغدغه‌مند باشند

کارگاه آموزشی دشمن شناسی و بصیرت افزایی ویژه کارکنان حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، سرهنگ سهراب انبارکی معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در کارگاه آموزشی کارکنان حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه عنصر دشمن شناسی باید به معنای واقعی در جامعه و به ویژه جامعه دانشگاهی نهادینه شود، گفت: متأسفانه با تمام جنایات، اتفاقات، تحریم ها، توطئه ها و کارشکنی های سیاسی علیه ایران اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هنوز برخی به این باور نرسیده اند که این انقلاب و سرزمین، دشمنانی دارد که نمی خواهند انقلاب اسلامی ایران در جهان وجود داشته باشد و سرکرده تمام این دشمنی ها، آمریکای جنایتکار است.

وی با بیان اینکه باید این باور مهم در جامعه دانشگاهی اعم از استاد، دانشجو و کارمند همواره زنده، مصمم و پابرجا بماند، تشریح کرد: استادان دانشگاه باید با دغدغه مندی دشمن را شناسایی کرده و ماهیت دشمن را به خوبی به نسل جوان و دانشجو بشناسانند.

انبارکی ادامه داد: اگر دشمن خوب شناسایی شود، می توان نقشه های دشمن را پیش بینی و نقش برآب کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر عنصر بصیرت را یک ابزار بسیار مهم و کارگشا برای شناخت دشمن برشمرد و بیان کرد: بصیرت که از مولفه ها و آموزه های دینی ماست و در زیارت پرفیض عاشورا نیز قرائت می شود: «اِنی سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم» باید به عنوان یکی از معیارهای اصلی در سطوح مختلف دشمن شناسی پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه مراجع دفاع از حقوق بشر، در دفاع واقعی از انسانیت و حقوق برحق مردم جهان خاموش نشسته اند، تصریح کرد: این مراجع در مقابله با تحریم های ناجوانمردانه و ظالمانه بر علیه ایران اسلامی چه عکس العملی نشان داده اند؟ پاسخ آنان در برابر جنایات و فجایع انسانی در یمن، سوریه، عراق و لبنان چیست؟.

انبارکی با اشاره به آیه شریفه 69 سوره مبارکه عنکبوت که خداوند متعال در این آیه می فرماید: آنان که در راه ما جهد و کوشش کردند محققا آنها را به راه‌های معرفت و لطف خویش هدایت می‌کنیم. و همیشه خدا یار نیکوکاران است. گفت: مسیر مقاومت، مسیر سختی است اما تنها راه نجات کشور، مقاومت، ایثار، مجاهدت و توجه به عنصر دشمن شناسی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با صداقت در تمامی جوانب با جوامع و مراجع بین المللی همکاری کرده است، اظهار کرد: در مقابل این همکاری ها، هیچ گونه پایبندی به تعهدات در طرف های مقابل ایران وجود نداشته است.

وی اتکال به ذات مقدس باریتعالی را در کنار توجه به توانمندی های داخلی راه پیروزی کشور دانست و اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران با کمک پرورگار و توسل به اهل بیت(ع) خواهد توانست از پس برهه های سخت تاریخ عبور کند همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس، ایران تنها بود اما توانست پیروزمندانه از این نبرد نابرابر خارج شود و این تحقق وعده الهی است.

کد خبر: 1031045

وب گردی

وب گردی