ربات گارسون  به زودی وارد بازار می شود

دانشجوی رشته مکانیک واحد تهران جنوب موفق به ساخت یک ربات گارسون شده است که تا دو ماه دیگر وارد مرحله فروش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «فیدار رباتیک ویرا» یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است که موفق شده یک ربات گارسون را تولید کند. نحوه کار این ربات به این صورت است که برای خوش آمدگویی و گرفتن سفارش، با استفاده از منوی لمسی تعاملی، به میز مشتری مراجعه کرده و سفارش مشتری را ثبت می‌کند.

صفوی پور کارشناس مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب مجری این طرح است.

او در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز گفت: ربات گارسون پس از آماده شدن، ربات غذای مشتری را به‌صورت خودکار به میز مربوطه تحویل می‌دهد. این ربات گارسون هنوز به عرضه و فروش نرسیده است و تا حدود دو ماه دیگر وارد مرحله فروش آن خواهیم شد.

او ادامه داد: محصول آماده و در نمایشگاه بهمن ماه سال گذشته عرضه شد؛ الان دو محصول از این ربات آماده شده و در حال گذراندن کارهای مونتاژ و تکمیل کارهای برنامه نویسی هستیم تا وارد فاز فروش شویم.

کارشناس مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اضافه کرد: دغدغه اصلی ما پیشرفت رباتیک است و به همین دلیل ساخت ربات گارسون را انتخاب کردیم که در دید عموم قرار می گیرد. با ساخت این ربات از نظر فرهنگی می توان به راحتی موضوع رباتیک و علم رباتیک را بین مردم جا انداخت.

صفوی پور گفت: به همین دلیل ربات گارسون را انتخاب کردیم تا بعد از آن وارد فاز ربات‌های صنعتی و ربات‌های خدمات رسان دیگر شویم.

او با بیان این که بیشتر به دنبال کار فرهنگ سازی و و بازاریابی هستیم ادامه داد: محصول‌مان چون یونیک است نیاز به مجوز ندارد وسفارشی است. اما از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درخواست دارم به ما کمک کنند تا محصول در بازار شناخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031050

وب گردی

وب گردی