فراخوان چهارمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینی در حوزه علوم انسانی «چکاوک»

چهارمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینی در حوزه علوم انسانی «چکاوک» از تاریخ ۲۲ آبان تا هفدهم بهمن ماه سال جاری در محل دانشکده اقتصاد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، رویداد «چکاوک» باهدف آشنایی و آموزش دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم انسانی با ادبیات کارآفرینی و ایجاد ارتباط متقابل بین فعالان اقتصادی و ایده‌پردازان در زمینه علوم انسانی، برگزار می‌شود. این رویداد از طریق برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، تا ضمن آشنایی با فضای کسب‌وکار و کارآفرینی، در قالب تیم‌های مختلف استارت‌آپی با یکدیگر رقابت کنند.

مهدی گودرزی رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه و مسئول برگزاری این رویداد علمی با اعلام این خبر گفت: دانشگاه علامه طباطبائی در سال‌های اخیر با سیاست حمایت از توسعه کسب‌وکار دانشجویان و دانش آموختگان از طریق فراهم کردن زمینه‌هایی برای آشنایی بیشتر سازمان‌ها و نهادها با توانایی‌های موجود در دانشجویان، به برگزاری این رویداد علمی از طریق تشکیل تیم‌های نوپا و مراکز رشدکارآفرینی توجه ویژه‌ای داشته است.

وی اضافه کرد: رویداد «چکاوک» به دنبال فرهنگ‌سازی و گامی برای آشنایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علاقه‌مند با فضای کسب‌و‌کار و نوآوری است.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رویداد چهارم «چکاوک» اضافه کرد: دو هدف اصلی در این رویداد دنبال می‌شود. ایجاد پل ارتباطی با زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور و دیگری زمینه‌سازی برای تعامل دانشجویان و دانش آموختگان حوزه علوم انسانی با سایر سایر دانشگاه‌ها و توانمندسازی آنهاست.

گودرزی با بیان این که این رویداد برای چهارمین سال پیاپی با هدف آموزش و توانمندسازی افراد مستعد در بخش‌های موردنیاز کشور و به منظور ایجاد یک رابطه مؤثر و کارآمد بین دانشجویان، دانش‌آموختگان این دانشگاه با حوزه‌های کسب‌وکار و همچنین دانشجویان و دانش‌آموختگان دیگر علوم شامل علوم طبیعی و فنی و مهندسی برگزار می‌شود، ادامه داد: هدف رویداد چکاوک این است که با تشکیل تیم‌های صاحب ایده و تخصص بتواند با فراهم کردن شرایط آموزش تخصصی پیشرفته و زمینه های کسب و کار را برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه فراهم کند.

وی در تشریح جزئیات بیشتری از این رویداد گفت: شرکت‌کنندگان در این رویداد با کلیه مفاهیم لازم برای شروع کسب و کار خود (تیم‌سازی، شناسایی فرصت، طراحی ارزش پیشنهادی، طراحی محصول، طراحی مدل کسب و کار و ۱۳ مفهوم ضروری دیگر برای راه‌اندازی کسب و کار) آشنا خواهند شد.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه افزود: با توجه به تجارب اخذ شده از سال‌های گذشته، رویداد چهارم در ۱۲ هفته همراه با آموزش و همراهی در مسیر ایجاد و توسعه یک کسب‌وکار برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: سه هفته ابتدایی با برگزاری دوره‌هایی آشنایی با رویداد و نیز چگونگی راه‌اندازی کسب و کار همراه خواهد بود و بعد از آن تیم‌های برگزیده و نیز سایر علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی که در مرکز شتاب‌دهنده نوین تک دانشگاه برگزار می‌شود، با آموزش‌های بیشتر و پیشرفته‌تر در زمیه راه‌اندازی کسب و کار آشنا شوند.

گودرزی درباره عنوان‌های پیش‌بینی شده در این دوره بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مدت فرایندهای کسب‌وکار از جمله تیم‌سازی اصولی و رهبری تیمی؛ شناخت بازار و طراحی ارزش پیشنهادی؛ طراحی، توسعه و ارزیابی محصول؛ تفکر استراتژیک و طراحی مدل کسب و کار و نیز آمادگی تیم برای جذب سرمایه و حمایت از آنان از جمله این فرایندها خواهد بود.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه با اشاره به تقدیر از برگزیدگان در پایان رقابت‌ها گفت: به منظور ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت تیم‌های برگزیده، ضمن اعطای جوایزی به تیم‌های برتر، امکان استقرار سه تیم اول در مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031064

وب گردی

وب گردی