از آغاز به کار پژهشکده بین‌الملل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تا ذبح عدالت آموزشی توسط حذف تنوع مدارس

«آغاز به کار پژوهشکده واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی مستقل، برگزاری دوره توانمندسازی برفراز،عدم حمایت‌ از دانشجویان کارآفرین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای» از جمله مهم‌ترین عناوین تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در بسته خبری ایسکانیوز قصد داریم مروری بر مهم‌ترین اخبار حوزه تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت داشته باشیم تا مخاطبان در کوتاه‌تری زمان ممکن، مهم‌ترین اخبار این حوزه را مطالعه کنند.

پژوهشکده واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی مستقل آغاز‌به‌کار خواهد کرد

معین رضیئی دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: پژوهشکده واحد بین‌الملل این اتحادیه با هدف افزایش قدرت تحلیل و تولید محتوای دانشجویان در عرصه بین‌الملل از اواسط آبان ماه آغاز‌ به‌کار خواهد کرد.

دوره توانمندسازی برفراز برگزار می‌شود

طرح توانمندسازی «برفراز» از دوم آبان‌ماه تا 14 آذرماه (پنجشنبه‌ها) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. در این دوره تلاش بر آن است که فرد شناخت بهتری نسبت به شخصیت و مهارت‌های خود پیدا کرده و چشم انداز و مسیر درست آینده خود را نیز ترسیم کند. تست‌های شخصیت شناسی متعدد، مشاوره‌های کسب و کار، یادگیری طراحی چشم انداز، طراحی بوم کسب و کار از کارگاه‌های این دوره است.

از دیگر بخش‌های این دوره، آشنایی و گفت‌و‌گو با زنان موفق در عرصه‌های علمی و کارآفرینی است که می‌تواند برای کسب تجربه و واضح‌تر شدن فضای پیش روی شرکت کنندگان بسیار مفید باشد.

حمایت‌های لازم از دانشجویان کارآفرین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نمی‌شود

محمدرضا جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در مصاحبه با ایسکانیوز گفت: در حال حاضر متاسفانه دانشجویان کارآفرین دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

به گفته جلیلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای باهدف آشنایی دانشجویان با مهارت‌های عمرانی، از طرحی تحت عنوان «سجا» در دانشگاه استفاده می‌کند، همچنین دانشگاه هزینه این فعالیت‌ها را به دانشجویان پرداخت می‌کند.

مخابره 120 میلیون پیام به زبان فارسی توسط رسانه‌های جریان ضد مقاومت

علیرضا داوودی مدیر کل بخش اخبار خارجی سازمان صدا‌و‌سیما در نشست خبری «از سکوت تا بایکوت خبری اربعین» که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها به دو دسته در دنیا تقسیم می‌شوند؛ رسانه‌هایی که در جبهه مقاومت فعالیت کرده و رسانه هایی که علیه جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند.

به گفته داوودی در سال گذشته ۱۲۰ میلیون پیام به زبان فارسی علیه مردم ایران توسط رسانه‌های جریان ضد مقاومت مخابره شده است.

مصوبه حذف تنوع مدارس موجب ذبح عدالت آموزشی می‌شود

۹ تشکل جنبش عدالتخواه کشور در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان مصوبه «حذف تنوع مدارس» را موجب ذبح عدالت آموزشی دانستند و بر ضرورت عدم تایید این مصوبه تایید کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اجرای این مصوبه به دلیل حذف مدارس آموزش از راه دور، شبانه روزی، اقلیت‌های مذهبی، مجتمع‌های آموزشی تطبیقی و بزرگسالان که مختص گروه‌های مخاطب خاص تأسیس شده‌اند، نظام آموزشی را با اختلال در ارائۀ همگانی خدمات آموزشی مواجه می‌سازد. در تدوین آن به تجارب بین‌المللی بی‌توجهی صورت گرفته است؛ کشور‌ها برعکس این مصوبه، به‌جای حذف بی‌چون‌وچرای هرگونه تنوع، با تعریف «نظام‌مند» انواع مدارس، مسیر مشارکت افراد، مؤسسات، شرکت‌ها و نهاد‌های گوناگون در حوزه آموزش عمومی فراهم می‌آورند. به استناد توضیحات فوق، از شورای محترم نگهبان تقاضا داریم که شجاعانه، از تائید این مصوبه که به ذبح عدالت آموزشی می‌انجامد، ممانعت به عمل آورد.

پرونده الکترونیک سلامت از فرار مالیاتی پزشکان جلوگیری می‌کند

حسین رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مصاحبه با ایسکانیوز به موضوع فرار مالیاتی پزشکان پرداخت و گفت: اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی افراد جامعه تا حدودی از فرار مالیاتی پزشکان متخلف جلوگیری خواهد کرد.

رحیمی با انتقاد از عملکرد دولت پیر و محافظه‌کار تدبیر و امید بیان کرد که دولت طرح پرونده الکترونیک سلامت را باید زودتر برای همه افراد جامعه اجرایی کند.

نشست تخصصی خانه نشریات دانشجویی غرب کشور برگزار می‌شود

نشست‌ تخصصی خانه نشریات دانشجویی غرب کشور از هشتم تا 10 آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش هر نشریه در انتخابات خانه نشریات و کارگاه‌ها یک حق رای و سهیمه دارد که این حق و سهمیه متعلق به مدیر مسئول نشریات دانشجویی است و در صورت عدم حضور وی در اختیار سردبیر قرار می‌گیرد.

همچنین صرفاً نشریاتی می‌توانند در انتخابات و کارگاه‌ها شرکت کنند که صاحب امتیاز و مدیر مسئول آنها دانشجو یا یکی از نهادهایی دانشجویی (تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و شوری صنفی) باشد.

طراحی جدید دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی آمریکا ۱۱ آبان رونمایی می‌شود

بهنام امینی، مسئول موزه ۱۳ آبان گفت: طراحی جدید دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی آمریکا در حالی ۱۱ آبان رونمایی می‌شود که در آن سه موضوع «افول آمریکا و غرب»، «جنایات آمریکا در جهان» و « جنایت آمریکا در ایران» مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در امور استان‌ها منصوب شد

جواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در حکمی اسماعیل قزل سلفی را به عنوان مشاور رئیس سازمان بسیج دانشجویی در امور استان‌ها منصوب کرد.

انتقاد ۱۶ دفتر بسیج دانشجویی از محتوای موهن یک بیلبورد تبلیغاتی

۱۶ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از محتوای یک بیلیورد تبلیغاتی نوشتند: در روز‌های گذشته، عبارتی بر برخی بیلبورد‌های تبلیغاتی با عنوان «از یقه به شما نزدیک‌تریم» نقش بست که خاطر ما را آزرد و از آن دردناک‌تر سکوت و بعضا تایید محتوای آن توسط مسئولین مربوطه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031076

وب گردی

وب گردی