پایان انتظار ۱۸ ساله وکلای قوه قضائیه استان تهران

یک وکیل دادگستری از پایان انتظار ۱۸ساله وکلا با برگزاری انتخابات هیأت مدیره وکلای قوه قضائیه استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عباس میکائیلی حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری گفت: همواره یکی از معایب اصول مدیریت، تمرکزگرایی است که آثار و پیامدهای ناشی از عدم برون سپاری و عدم تفویض اختیارات به همکاران سازمانی در یک ساختار اداری متمرکز، بالتبع مسائل و مشکلات اداری را تشدید می‌کند.

وی افزود: در فرآیند تفویض اختیار است که یک مدیر تمام یا بخشی از اختیارات قانونی خویش را به همکاران خود واگذار کرده تا به این شکل انجام امور مراجعان را تسریع داده تا تکریم ارباب رجوع نیز تبلور عملی به خود گیرد و این امر، هم تأمین کننده چابکی، انعطاف پذیری، سرعت عمل در جهت خدمت رسانی خواهد بود و هم احساس تأثیرگذاری بر تصمیمات راهبردی و تعلق سازمانی را در ذهن اعضا تقویت و به جهت برخورداری از خبرگی و درک دقیق‌تر از مقتضیات و مختصات حرفه‌ای، قادر به اتخاذ تصمیمات بهتر و ارائه راهکارهای کارآمدتر برای حل مشکلات و نارسایی‌ها خواهد بود.

این حقوقدان گفت: در این راستا بهترین و کارآمدترین راه برای انتقال قدرت ، تفویض مدیریت، پاسخگویی به نیازهای جامعه و بسط تدریجی و عمیق مدیریت جوانانِ مستعد، از دیدگاه علم حقوق به ویژه حقوق عمومی فرآیند انتخابات است که موجه ترین و کارآمدترین همکاران را طی یک ساز وکار مقبول و جمعی به مدیریت مرکز وارد می‌کند.

میکائیلی افزود: انتخابات به طور مستقیم اراده اعضای آن جامعه را به فرایندهای تصمیم سازی منتقل نموده و در عین حال می‌تواند نظارت بر پیگیری مطالبات و اجرای خواسته‌های اعضای هر جامعه را تضمین کند.

وی گفت: با این مقدمه می‌توان گفت که برگزاری انتخابات هیأت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه در استان تهران در سوم آبان ماه، از چند منظر، مهم و حیاتی محسوب می‌شود؛ اولاً این انتخابات رویدادی است که یک انتظار ۱۸ ساله قانونی و صنفی همکاران استان تهران را پایان داده و بخشی از مطالبات به حق و مغفول مانده ایشان را پاسخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین دستیابی به تسهیلات و منافع صنفی و تضمینات شغلی و معیشتی را تسهیل نموده و تصمیم‌گیری‌ و فعالیت‌ها را مستحکم‌تر خواهد نمود با این توضیح که استفاده بهینه از ذخیره ارزشمند نیروی انسانی و جمعیت مستعد از طریق ورود نیروهای تازه نفس و جوان و مستعد با نگاه انقلابی و روحیه جهادی، ضرورت عاجل مدیریت در کشور ماست؛ امری که در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از هر موضوع دیگری مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

این وکیل دادگستری گفت: این ضرورت و تحول مهم که در مجموعه مرکز وکلای قوه قضائیه استان تهران محقق نشده بود با رویکرد ویژه مدیریت جدید با انتصاب همکاران جوان، فعال، جهادی ، پویا و کار آمد آغاز شده و با برگزاری انتخابات و انتخاب هیأت مدیره در استان تهران تداوم پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031107

وب گردی

وب گردی