دانشگاه باید زمینه ساز بلوغ ظرفیت‌های علمی، عملی و فکری دانشجویان باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه باید زمینه ساز بلوغ ظرفیت‌های علمی، عملی و فکری دانشجویان باشد، تحقق این امر منجر به مقاوم‌سازی دانشگاه در مقابله با چالش ها خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه هیئت رئیسه واحد بوشهر با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید در واحدها و مراکز دانشگاهی و مدارس سما استان با نظم مطلوبی آغاز شده است، گفت: این نظام مندی و هماهنگی باید مستمر و ادامه دار باشد.

عبدالهی با تأکید بر این که انتظار است در سال تحصیلی جدید خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی بهتری به رهپویان علم و دانش ارائه شود، اظهار کرد: رضایتمندی دانشجویان و والدینشان یک اولویت در برنامه‌های دانشگاه است.

وی با یادآوری اینکه دانشجو یک عنصر فعال و مطالبه‌گر در جامعه است، تصریح کرد: دانشگاه باید با آمادگی کامل در مقام پاسخگویی به مطالبات به حق دانشجویان برآید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه نارضایتی دانشجویان به هیچ وجه قابل توجیه نیست، اضافه کرد: بررسی، پیگیری و پاسخگویی مناسب و به موقع به درخواست های دانشجو باید همواره مد نظر تک تک ارکان دانشگاه باشد.

عبدالهی با بیان اینکه دانشگاه و جامعه نیازمند توانمندی های معنوی و علمی دانشجویان است، اذعان کرد: دانشگاه باید زمینه ساز بلوغ ظرفیت‌های علمی، عملی و فکری دانشجویان باشد، چرا که تحقق این امر، علاوه بر دستاورد بیشتر برای دانشگاه و کشور، مقاوم سازی دانشگاه در مقابله با چالش ها را سبب خواهد شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه نظم و انضباط باید سرلوحه در تمام امور باشد، اظهار کرد: کل نظام هستی و نظام دینی بر همین چارچوب قابل تفسیر است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه با نظم کارها با مطلوبیت بیشتر و در راستای اهداف واقعی خود انجام خواهد گرفت، گفت: نظم در لغت معنایی شبیه تقوا دارد . نظم سبب انجام فعالیت ها بدون اختلال و فارغ از آشفتگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نظم یک امر عقلانی است و هنر یک مسلمان واقعی این است که نظم را در امور ایجاد کند، عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «نظم یعنی تدبیر، حکمت و هماهنگی در اشیاء که عقل را به حیرت وا خواهد داشت. هر جا مشکل و ایرادی وجود دارد، نتیجه بی نظمی، اختلال و عدم اهتمام است.»

این مسئول با بیان اینکه نظم بر تمام امور دینی اولی تر و مقدم تر است، خاطرنشان کرد: نظم هم در برنامه تکوین وجود دارد و هم تشریع و خداوند تبارک و تعالی پدید آورنده این نظام است. هرگونه خلل در این نظام، نیستی و نابودی را به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به روایتی از مولای متقیان حضرت علی (ع) در خصوص برتری عدل و جود نسبت به یکدیگر، تشریح کرد: امیر مؤمنان به 2 دلیل عدل را برتر از جود دانسته است. اول اینکه عدل بر عکس جود هر چیزی را بر جای خود قرار خواهد داد و دیگر اینکه عدل یک تدبیر عمومی است در حالی که جود یک هدیه و عرضه خصوصی به فرد یا افراد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نظارت، گام بسیار مهمی در امر نظام بخشی است، توضیح داد: نظارت، مستلزم حضور فیزیکی و معنوی، اشرافیت، ایجاد هماهنگی شبکه ای و عملیاتی است.

وی ادامه داد: این نظام زمانی شکل خواهد گرفت که تمامی اجزاء، مدبّرانه، مسئولانه و با وقت شناسی بر همه امور نظارت و حضوری راهبردی داشته باشند.

عبدالهی با یادآوری این مهم که همه در مقابل یکدیگر و وظایف انسانی، اداری و اجتماعی مسئول هستیم، بیان کرد: رابطه سازمانی نه رابطه ای منفعت طلبانه، بلکه رابطه ای تکلیفی، مسئولانه و متعهدانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه پیشرفت علمی باید دغدغه اصلی در دانشگاه باشد، اظهار کرد: ضمن برخورد با حاشیه‌ها، حاشیه سازها و تبعیض، باید خدماتی که وظیفه دانشگاه است به طور مستمر ارائه شود.

وی تکریم ارباب رجوع را کیفیت بخشی مداوم به خدمات برشمرد و یادآور شد: با برنامه ریزی منظم و خدمات مطلوب، تریبون واقعی جذابیت ها و ظرفیت های دانشگاه باشیم.

عبدالهی با تأکید بر اینکه دانشگاه های استان با پیش بینی و ارائه موارد مطرح شده در بودجه، تعهدات و الزاماتی نسبت به سازمان دارند، گفت: برنامه ها و اقدامات مقرر و مصوب در بودجه باید با اهتمام و پیگیری مسئولانه اجرایی شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در پایان ضمن تأکید بر آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مناسب و اثرگذار، خواستار آمایش جدی رشته های تحصیلی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031134

وب گردی

وب گردی