ساختمان پلاسکوی جدید در نیمه دوم سال ۹۹ تکمیل می شود

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: ساختمان جدید پلاسکو در نیمه دوم سال ۹۹ آماده بهره برداری می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صبح امروز پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، علیرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران و نماینده کسبه پلاسکو از ساختمان در حال احداث پلاسکو بازدید کردند.

پرویز فتاح در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند احداث پلاسکوی جدید با سرعت در حال پیشرفت است، گفت: پیش بینی می کنیم تا نیمه دوم سال ۹۹ این ساختمان تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات عمرانی طبقات منفی در حال اتمام است، گفت: امیدواریم با سرعتی که کار می گیرد تا بهمن ماه ستون های این ساختمان برای ۵ طبقه منفی و ۱۵ طبقه روی زمین تکمیل شود.

فتاح با بیان اینکه ساختمان جدید پلاسکو در زمینی به متراژ حدود هزار متر در حال احداث است، تصریح کرد: سفت کاری ها تا پایان فروردین ماه و بعد نصب تأسیسات داخلی تا نیمه دوم سال ۹۹ به طول خواهد انجامید و امیدواریم کسبه پلاسکو بتوانند در نیمه دوم سال از این پروژه بهره برداری کرده و در آن مستقر شوند.

وی با تأکید بر اینکه احداث ساختمان پلاسکو با مجوز شورای شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ و همراهی استانداری و هیئت دولت کسب شده است، درخواست کرد: پروانه ساخت این ساختمان از سوی شهرداری صادر شود.

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان با اشاره به مخالفت هایی که میراث فرهنگی در طراحی اولیه پلاسکو انجام داد و باعث شد پروژه حدود یک سال و نیم با تأخیر آغاز شود، اظهار داشت: ابتدا طراحی پلاسکو همانند ساختمان قدیم انجام شد که پس از اعتراض میراث فرهنگی، طراحی ساختمان ۵ طبقه را انجام دادیم که با کسب رضایت دوباره از میراث، طراحی گذشته در دستور کار قرار گرفت. بنابراین از شهردار منطقه می خواهیم همکاری های لازم را در خصوص صدور پروانه انجام دهد،زیرا طراحی کامل شده، نقشه ها به شهرداری ارائه شده و از هر گونه سختگیری شهرداری در حوزه معماری استقبال می کنیم.

وی افزود: ساختمان جدید پلاسکو باید الگو و نمادی در حوزه طراحی و نمای ساختمان باشد و به زیبایی های پایتخت جمهوری اسلامی اضافه کند.

وی با اشاره به اینکه معاملات کلانی فیمابین شهرداری و بنیاد مستضعفان وجود دارد، گفت: امیدواریم این پروژه بدون مانع مشکلاتش حل شود. زیرا ۳۰۰ کسبه منتظر به سرانجام رسیدن این پروژه هستند. تمام هزینه های ساخت پلاسکو را بنیاد متحمل شده در حالی که اگر بررسی های حقوقی انجام می شد بنیاد نباید همه هزینه ها را متقبل می شد در این شرایط باید شهرداری و سایر بخش های مرتبط در این راه به ما کمک کنند. حادثه تلخ و اسف بار ریزش پلاسکو و به شهادت رسیدن آتش نشانان سبب شده یک ساختمان ۱۵ طبقه تبدیل به یک اتفاق ملی شود و بنیاد نیز به خاطر همین شرایط ملی و مردمی، همه هزینه های این پروژه را پذیرفته است. بنابراین انتظار همراهی در ادامه راه را داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ارتفاع ساختمان جدید مشابه ارتفاع ساختمان قدیم است، ادامه داد: به دلیل آنکه ضوابط ساخت و ساز در این مدت تغییر کرده و مشاعات افزایش پیدا کرده است، ممکن است مغازه های فعلی از لحاظ متراژ با مغازه های گذشته متفاوت باشد اما مغازه های جدید، نو، مستحکم و مدرن است و از لحاظ مقررات ساختمانی باید آسانسورها و پله های برقی و ضوابط ایمنی رعایت می شود. همچنین یادمانی از آتش نشانان پلاسکو در طبقه همکف و ورودی پیش بینی شده است که تفاهم شده نخبگان معماری این یادمان را طراحی کنند.

فتاح با اشاره به بخش شمالی ساختمان پلاسکو گفت: این بخش با همکاری کسبه در حال تعمیر، نوسازی و مقاوم سازی است و هزینه های آن توسط خود کسبه تأمین می شود. طراحی ساختمان پلاسکوی جدید به شکلی است که طبقاتی به ساختمان ضلع شمالی متصل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر کسبه از روند کار راضی هستند و هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد هرچند در پروژه به این بزرگی ممکن است اختلاف نظرهای کوچکی وجود داشته باشد. پس از تکمیل ما هزینه دیگری از کسبه نخواهیم گرفت و در حال حاضر نیز با هزینه بنیاد کسبه در محل دیگری به طور موقت در حال فعالیت هستند. هرچند از بعد حقوقی و قضایی، بنیاد می توانست تمام هزینه ها را تقبل نکند.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: هزینه های جواز ساختمانی برای بخشی که جز حقوق مکتسبه بنیاد است، دریافت نمی شود و باقی هزینه ها نیز ممکن است با تخفیفی از سوی شهرداری صادر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031151

وب گردی

وب گردی