دومین شماره از ویژه‌نامه نشریه ندا در دانشگاه‌های کشور منتشر می‌شود/ بررسی آسیب‌های ازدواج سفید

مسئول واحد خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: دومین ویژه‌نامه تخصصی نشریه ندا به صورت سراسری در دانشگاه‌های کشور در دو قالب مکتوب و الکترونیکی از هفته آینده منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نرگس سادات حسینی در مراسم رونمایی از دومین ویژه‌نامه تخصصی نشریه سراسری ندا با موضوع «بررسی وضعیت مقوله ازدواج در ایران» که در دفتر اتحادیه تحکیم وحدت برگزار شد، گفت: دومین ویژه‌نامه ندا از هفته آینده در دانشگاه‌های سراسر کشور منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون 11 شماره عمومی از نشریه ندا در دانشگاه‌ها منتشر شده است که مخاطب آن قشر عمومی دانشجویان است. درکنار شماره‌های عمومی نشریه ندا که ابعاد مختلف زن و خانواده را به صورت عمومی و تقریبا به صورت سطحی بررسی می‌کرد، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت به این نتیجه رسید که نیاز به یک نگاه تخصصی و عمقی‌تری نسبت به مسائل زن و خانواده ضروری است.

مسئول واحد خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: اولین شماره ویژه‌نامه نشریه ندا با عنوان زنان رهبران جامعه و موضوع حضور اجتماعی زنان سال گذشته منتشر شد.

پرداخت به مسئله ازدواج و خانواده در دومین ویژه‌نامه نشریه ندا

وی با بیان اینکه امسال دومین‌ ویژه‌نامه نشریه ندا منتشر خواهد شد، گفت: تحریریه نشریه ندا زنان را در بُعد فردی، اجتماعی و خانوادگی تقسیم‌بندی می‌کند؛ همچنین چون در شماره قبلی به حضور زنان در اجتماع و ابعاد اجتماعی شخصیت زن پرداخته بودیم، تلاش کردیم در شماره دوم ویژه‌نامه ندا به موضوع خانواده پرداخته شود.

حسینی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده بیان کرد: البته اعتقاد داریم موضوع و اهمیت خانواده بسیار حائز اهمیت است و در 1 یا 2 ویژه‌نامه و نشریه نمی‌توان به ابعاد مختلف آن پرداخت.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: از میان موضوعات مختلفی که در حوزه خانواده مطرح است، موضوع ازدواج را انتخاب کرده‌ایم. رهبر انقلاب درسال 93 در بیاناتی می‌فرمایند: من از این بیم دارم که نگاه بی‌تفاوت نسبت به مسئله ازدواج که متاسفانه امروز کم و بیش وجود دارد، در آینده تبعات سختی را برای کشور به وجود آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر جامعه همان گونه که رهبری نیز تاکید کردند دچار نوعی بی‌تفاوتی به موضوع ازدواج و معضلات آن شده است. به عنوان مثال در کشور قانون ازدواج آسان تصویب می‌شود؛ اما اجرایی نمی‌شود یا فرهنگ ازدواج آسان توسط خانواده‌ها ترویج پیدا نمی‌کند.

حسینی بیان کرد: ویژه‌نامه دوم نشریه ندا به مسائل، مبانی و یکسری از معضلاتی که در حال حاضر در ایران با آن درگیر هستیم، پرداخته است. موضوعات مبنایی نظیر نگرش به ازدواج که تلاش شد نگرش غلط و صحیح به موضوع ازدواج مطرح شود. نگاه‌های غلطی که وجود دارد منجر به شکل‌گیری پایه و اساس خانواده غلط می‌شود.

مسئول واحد خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه مبنای صحیح ازدواج در اسلام قید شده است، گفت: در دومین ویژه‌نامه تخصصی نشریه ندا به موانع و مشکلات ازدواج در جامعه نیز پرداخته شده است. در حوزه مبنایی موضوعات حاکمیتی در نظر گرفته شده و تمرکز در سطح کلان جامعه است.

وی افزود: نشریات و مجلات بسیاری است که به موضوع ازدواج پرداخته باشند؛ اما ویژه‌نامه نشریه ندا بر ارائه راهکارهای حاکمیتی و کلان تاکید دارد. بعضی از مسائل نیز چالش‌های روز جامعه است؛ مانند تجرد قطعی که شاید کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسینی به ابعاد موضوع ازدواج سفید اشاره کرد و گفت: ازدواج سفید یا به تعبیر صحیح‌تر هم‌باشی که به تازگی به کشور ورود پیدا کرده، آثار مخربی به فرهنگ و خانواده‌ها وارد می‌کند که در ویژه‌نامه ندا به آسیب‌های آن نیز اشاره شده است.

این فعال دانشجویی بیان کرد: دانشجویان وظیفه دارند مسائل مختلف کشور را مورد آسیب شناسی صحیح قرار دهند و رسیدن به راهکار و حل مشکل را از مسئولان مرتبط به درستی مطالبه کنند. شاید درباره مشکلات ازدواج در ویژه‌نامه ندا نتواسته باشیم راهکارهای دقیق و راهبردی را ارائه دهیم؛ اما آسیب‌شناسی ازدواج به درستی انجام شده است.

آموزش مسائل جنسی توسط نهادهای حکومتی

وی موضوع مهارت‌های ازدواج را بسیار مهم دانست و گفت: ویژه‌نامه تخصصی نشریه ندا مسئله مهارت‌های جنسی را در این شماره خود بررسی کرده است. در حال حاضر مهارت‌های جنسی که در کشور به زوجین آموزش داده می‌شود از سوی نهادهای غیررسمی یا در فضای مجازی است، از سوی دیگر آمار طلاق‌هایی که در اثر ناآگاهی مسائل جنسی است، آمار قابل توجهی است.

حسینی ادامه داد: واحد خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در دومین ویژه نامه ندا از مسئولان، آموزش مهارت‌های جنسی از سوی حاکمیت را مطالبه می‌کند.

مسئول واحد خواهران درباره تیتر دومین شماره ویژه نامه تخصصی نشریه ندا بیان کرد: تیتر این شماره از ویژه‌نامه «زنان در مسیر جامعه ناکام» انتخاب شده است. این تیتر از فرمایشات رهبری و براساس دیدگاه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در حوزه زنان دارد، انتخاب شده است.

وی ادامه داد: جامعه غرب با مسئله از هم پاشیدگی خانواده‌ها درگیر است و به فرمایش رهبری این موضوع باعث فروپاشی جوامع غربی خواهد شد، به نظر می‌رسد جامعه ما نیز نیاز به تلنگری دارد که بداند اگر به همین منوال در موضوع ازدواج و خانواده ادامه دهد، در مسیری قرار می‌گیرد که جوامع غربی قرار گرفته‌اند و رو به نابودی پیش می‌رود.

حسینی با بیان اینکه رهبری در سال 86 تاکید دارند که اگر خانواده‌ای در جامعه نباشد، همه تربیت‌های بشری و نیازهای روحی ناکام خواهد ماند، گفت: از بیانات رهبری تیتر دومین ویژه‌نامه نشریه ندا انتخاب شد؛ زیرا اعتقاد داریم موضوع خانواده در ایران بسیار مهم است.

انتخاب طرح جلد ویژه‌نامه ندا از بیانات رهبری

این فعال نشریات دانشجویی درباره طرح جلد ویژه‌نامه نشریه ندا بیان کرد: اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با انتخاب این طرح جلد قصد دارد نشان دهد، در سبک زندگی جامعه ایرانی تغییر اتفاق افتاده است و اولولیت‌ها جا‌به جا شده است، و افراد ازدواج را از یک مرحله مهم و طبیعی از مراحل زندگی به طور ناخودآگاه تغییر دادن و به یک مرحله دور و غیر طبیعی در زندگی‌شان تبدیل کردند. البته شرایط اقتصادی و تاثیرات فرهنگی کشورهای بیگانه روی ذهن‌های افراد، اولویت افراد و به طور خاص جوانان تغییر پیدا کرده است.

وی بیان کرد: دومین ویژه‌نامه تخصصی نشریه ندا به صورت سراسری در دانشگاه‌های کشور در دو قالب مکتوب و الکترونیکی منتشر می‌شود. علاقه‌مندان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها یا از طریق کانال نشریه ندا در شبکه‌های اجتماعی این ویژه‌نامه را تهیه کنند.

انتها پیام/

کد خبر: 1031159

وب گردی

وب گردی