اثرگذاری تأمین خوابگاه دانشجویی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تأمین خوابگاه برای دانشجویان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت تحصیلی آنان مؤثر دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید یزدیان مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، از وجود خوابگاه با مالکیت این واحد دانشگاهی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد محیط امن و توأم با آرامش برای دانشجویان در راستای ارتقای و بهبود کیفیت تحصیلی آنان خبر داد.

وی اظهار کرد: خوابگاه خانه دوم دانشجویان بوده که در آن نباید کوچک‌ترین دغدغه‌ای داشته باشند؛ بنابراین این واحد دانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون دارای خوابگاه اختصاصی دختران با مالکیت این واحد دانشگاهی است.

وی افزود:معتقدیم خانواده‌ها با وجود خوابگاه دانشجویی، احساس امنیت و اعتماد بیشتری به دانشگاه پیدا می‌کنند و باعث تقویت اعتماد بین اولیا و دانشگاه می‌شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت:این واحد دانشگاهی با ۱۳ هزار دانشجو جزء بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و غیرانتفاعی استان قم محسوب می‌شود و از طرفی با وجود رشته‌های کاربردی و متنوع تحصیلی در این واحد دانشگاهی، تعداد بسیاری از دانشجویان شهرها و استان‌های همجوار و سراسر کشور متقاضی ادامه تحصیل در این واحد دانشگاهی هستند.

یزدیان مطرح کرد:از آن‌جایی که بیشتر خانواده‌ دانشجویان دختر دغدغه امنیت و آرامش فرزندان خود را دارند؛‌ بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی قم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم با سابقه ۳۴ ساله فعالیت خود در استان قم تلاش کرده امکانات خوابگاهی مناسبی برای دانشجویان دختر این واحد دانشگاهی فراهم کند.

وی عنوان کرد:دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با ارائه امکانات خوابگاهی اعم از خوابگاه دانشجویی مرکزی ویژه دختران با ظرفیت ۲۰۰ دانشجو، مجموعه خوابگاهی پردیسان با ظرفیت ۱۲۰ دانشجو و خوابگاه دانشجویی ولیعصر(عج) با ظرفیت ۱۲۰ دانشجو به‌ همه دانشجویان غیربومی خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم خاطرنشان کرد:برای دانشجویان پسر نیز امکانات خوابگاهی فراهم‌ شده و بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با دانشگاه مفید، دانشجویان پسر می‌توانند از امکانات خوابگاهی این مجموعه دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031205

وب گردی

وب گردی