باید  هوش مصنوعی را در بانکداری دیجیتال پیاده‌سازی کرد/ رفع ایرادات صنعت ماینیگ در راستای توسعه کشور

مدیرعامل مرکز فابا گفت: یکی از لوازم گذر از بانکداری الکترونیک به سمت پرداخت دیجیتال بهره گیری از هوش مصنوعی است.

محمد بیات مدیرعامل مرکز فابا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناروی ایسکانیوز، با اشاره به پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، اظهار کرد: این رویداد یک رویکرد بین المللی است که در آن بیش از 80 سخنران داخلی و خارجی به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: بیشتر موضوعات این نمایشگاه درحوزه اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال است. همچنین یکی از موضوعاتی مهم در این عرصه بحث فین‌تک و شهرهوشمند است که در این رابطه دو جشنواره استارتاپی فین تک ایران و استارتاپی شهر هوشمند برگزار خواهد شد. در بخش فین‌تک بیشتر در حوزه مدیریت شهری و نیز زیرساخت های پرداختی و بانکی کشور اشاره خواهد شد تا مجموعه شرکت‌های استارتاپی و فعالان حوزه شهرهوشمند در کنارهم بتوانند به یک همپوشانی کافی دست پیدا کنند و به تعبیری برای همکاری مشترک B2B فعالیت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل مرکز فابا تأکید کرد: در این رویداد بین‌المللی حدود 80 تیم استارتاپی اعلام آمادگی کردند و ما در حال غربالگری هستیم تا حضور این شرکت‌ها را منطبق با معیارهای خودمان قطعی کنیم.

وی با اشاره به این‌که سال‌های گذشته قریب 10 تا 15 شرکت خارجی در نمایشگاه حضور داشتند، گفت: امسال به دلیل وجود تحریم‌ها و نگرانی برای حضور در بازار نماینده این شرکت‌ها حضور دارند و محصولات خود را به صورت پاتنر معرفی خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به همکاری بی‌سابقه در این عرصه و دستاوردهای خوب شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌اکنون شرکت‌های خارجی خواهان بکارگیری تکنولوژی ایران در عرصه بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال هستند.

بیات با بیان اینکه دنیای آینده نه دنیای بانکداری سنتی است نه دنیای فین تک و استارتاپی، اظهار کرد: امروزه دنیای همکاری بانک‌ها با فین تک‌ها است. نکته‌ای که وجود دارد این است که فین تک‌ها امروزه بخش عمده‌ای از خدماتی را که به مشتریان ارائه می دهند مورد قبول بوده است و هم اکنون در کشور ما کم و بیش این موضوع راه افتاده است. در واقع برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از این دست باعث سرعت بخشیدن فرایند اجرایی در این حوزه خواهد شد چرا که از این طریق می‌توانیم همکاری بین فین تک و بانکداری پرداخت را توسعه دهیم.

مدیرعامل مرکز فابا با اشاره به برگزاری نشستی با عنوان صنعت ماینیگ فرصت‌ها و تهدیدها گفت: همه ما می دانیم که صنعت ماینیگ یک موضوع جدی در کشور است و مثل هر پدیده دیگری یکسری فرصت‌های ناب را برای ما ایجاد می کند. در کنار آن یکسری تهدیدها را به همراه خود دارد بنابراین می‌خواهیم با حضور صنعتگران این امر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم چرا که این صنعت با ارزش آفرینی و تولید ثروت می‌تواند در حوزه مراودات و مبادلات جهانی به رشد و توسعه کشور کمک کند.

وی با اشاره به عیب‌ها و تهدیدهای صنعت ماینیگ که باعث ایراد و مشکلات در چرخه این صنعت شده است، اظهار کرد: باید با اتخاذ تدابیرهوشمندانه بتوانیم راهکارهای اصولی را در این زمینه ارائه دهیم چرا که این صنعت بستر مناسبی را برای توسعه کشور فراهم می کند.

بیات با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در بحث اکوسیستم و بانکداری و پرداخت دیجیتال گفت: یکی از لوازم گذر از بانکداری الکترونیک به سمت پرداخت دیجیتال بهره گیری از هوش مصنوعی است؛ یعنی اگر در فرایند گذر از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال از فناوری جدید مثل هوش مصنوعی، بلاکچین و غیره بهره نبریم فقط با یک طبل توخالی به نام بانکداری دیجیتال مواجه خواهیم شد. ما برخلاف جهان در این حوزه در ابتدای راه هستیم این در حالیست که دنیا مسیرهای توسعه‌ای را پیموده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031218

وب گردی

وب گردی