4 مجله علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود

معاون پژوهش و فناوری واحد خرم‌‌‌ آباد گفت: مجلاتی با موضوع مرتع، جغرافیا و تربیت بدنی در واحد بروجرد و یک مجله علوم قرآنی هم در واحد خرم آباد منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

رضا میردریکوند معاون پژوهش و فناوری واحد خرم‌‌‌ آباد در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان لرستان گفت: در حال حاضر، 4 مجله علمی و پژوهشی در واحدهای دانشگاهی استان لرستان داریم. یکی از این مجلات در موضوع کشاورزی شاخه مرتع بوده که دارای مجوز وزارتین است و به زبان انگلیسی منتشر می‌‌‌‌‌شود.

وی تشریح کرد: مجله مرتع متعلق به واحد بروجرد است و تنها مجله‌‌‌‌‌‌‌‌ای در داخل کشور محسوب می‌‌‌‌‌شود که در این زمینه منتشر می‌شود. اقدامات لازم هم برای بین‌‌‌المللی شدن این مجله انجام شده و به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌شود.

معاون پژوهش و فناوری واحد خرم‌‌‌ آباد در ادامه خاطرنشان کرد: مجله دیگری با موضوع علوم قرآنی داریم که در واحد خرم آباد به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌شود. مجلاتی هم با موضوع جغرافیا و تربیت بدنی در واحد بروجرد انتشار می‌‌‌یابند.

وی تاکید کرد: مقالاتی که در مجلات علمی و پژوهشی واحدهای استان لرستان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌شود؛ شامل مقالات مربوط به استادان هر یک از واحدهای دانشگاهی استان و برگرفته از نوشته‌‌‌های استادان دیگر دانشگاه‌‌‌‌ها در داخل و خارج از کشور است.

میردریکوند درباره قوانین جدید برای انتشار مجلات علمی و پژوهشی در دانشگاه‌‌‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین جدید نشریات علمی دانشگاهی، سردبیران این نشریات باید استاد تمام باشند. فرآیند ارزیابی رتبه نشریات هم تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد یزد درباره شرایط اعضای تحریریه مجلات دانشگاهی تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت تحریریه نشریات دانشگاهی باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50‌درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031229

وب گردی

وب گردی