تولید نانو خمیر بندآورنده‌ خونریزی ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی توانست با استفاده از نانوهیدروکسی‌آپاتیت و بیوگلس خمیر نانویی بندآورنده‌ خونریزی تولید کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش‌بنیان خمیر بندآورنده‌ خونریزی با استفاده از فناوری‌نانو تولید کرده است. مدیریت خونریزی یک مسئله حیاتی بوده و این محصول به دلیل فعالیت‌های ضدمیکروبی می‌تواند با کارایی بالا مانع از خونریزی شده و در مدت زمان کمتر از یک دقیقه خونریزی را متوقف کند. در این محصول از نانوهیدروکسی‌ آپاتیت و بیوگلس استفاده شده است.

به گفته ملیحه باقری مدیرفنی یک شرکت دانش بنیان، یکی از مزیت‌های نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار، در «کربناته بودن» آن است چرا که شباهت زیادی به ساختارهای استخوانی و دندانی بدن دارد و از این رو بسیار زیست‌ سازگار است. همچنین نانوحفره‌های موجود در این محصول موجب افزایش سطح ویژه آن شده که این ویژگی دامنه کاربرد این ماده را افزایش می‌دهد.

پودر نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته که توسط شرکت پردیس پژوهش فناوران یزد تولید شده دارای کاربردهای مختلفی است، به طوری که این شرکت موفق به دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو برای تولید این محصول شده و در حال حاضر این فناوری توسط شرکت تک‌کاج، صاحب برند RP برای تولید خمیردندان، خریداری شده است. شرکت تک‌کاج قصد دارد از این نانوپودر برای تولید خمیر دندان استفاده نماید و برای این کار مجوز لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.

شرکت کیفیت تولید تکاپو (کیتوتیک) یکی از متقاضیان خرید فناوری خمیر بندآورنده‌ خونریزی از شرکت پردیس پژوهش فناوران یزد است. کیتوتک یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده پانسمان‌های نوین زخم، بندآورنده‌های خونریزی و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه نانونقره است. شرکت کیتوتک در حال حاضر ۸۰ محصول دانش‌بنیان در حوزه پزشکی تولید می‌کند که به ۱۵ کشور اروپایی صادرات دارد. خرید این فناوری از شرکت دانش بنیان می‌تواند سبد محصولات کیتوتک را متنوع‌تر کرده و امکان صادرات برای این محصول جدید را فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031237

وب گردی

وب گردی