16 میلیارد از مطالبات دانشگاه آزاد کرمانشاه وصول شد/ لزوم وصول مطالبات بنیاد شهید جهت توسعه زیرساخت‌های آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از تشکیل کمیته وصول مطالبات در استان کرمانشاه خبر داد.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وصول مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از بنیاد شهید و دیگر ارگان‌ها گفت: مطالبات بنیاد شهید را از سوی استان پیگیری می‌کنیم؛ اما واقعیت این است که کار زمان‌بری است و مسئولان استان توجهی به این موضوع نمی‌کنند. معتقدم باید اقدامات جدی از سوی سازمان مرکزی و مسئولان استانی در این زمینه صورت گیرد؛ چرا که تاکنون نتوانستیم مطالبات خود را از بنیاد شهید دریافت کنیم.

او ادامه داد: به غیر از بنیاد شهید حدود 54 میلیارد تومان کل مطالبات استان بوده که از این مبلغ حدود 26 میلیارد مربوط به واحد کرمانشاه و بقیه متعلق به واحدهای دیگر استان است.

امینی با بیان این که در واحد کرمانشاه حدود 16 میلیارد تومان از این مطالبات را وصول کردیم، ادامه داد: یعنی حدود 50 درصد آن وصول شده است و بقیه را هم پیگیری می‌کنیم؛ اما دیگر واحدها و مراکز استان نیز باید تلاش کنند تا بتوانند پول‌های خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد کرمانشاه ادامه داد: حدود 60درصد از این مطالبات مربوط به روسای قبلی دانشگاه آزاد است که تسویه کرده و از دانشگاه رفته‌اند، به همین دلیل به دنبال راهکاری هستیم و از طریق قوه قضاییه نیز پیگیری می‌کنیم تا این مطالبات که حق مردم و دانشگاه است، گرفته شود.

او گفت: بخشی از این مطالبات که وصول نمی‌شود به ضرر دانشجویانی است که شهریه خود را پرداخت کردند و کمبود بودجه و عدم وصول قرض‌ها به نحوی حق دانشجویان را ضایع می‌کند؛ چون از خدمات پژوهشی، آموزشی و فرهنگی کاسته می‌شود.

امینی با بیان این که مطالبات بنیاد شهید در استان کرمانشاه حدود 50 میلیارد تومان است، ادامه داد: این مبلغ حتی اگر 50درصد آن به دانشگاه برگردانده شود، می‌توانیم برای آزمایشگاه‌ها تجهیزات خریداری کرده و تعمیرات انجام دهیم؛ همچنین می‌توانیم زیرساخت‌ها را قوی کرده و پهنای باند اینترنت را بیشتر کنیم که این به نفع آموزش عالی استان است.

او تاکید کرد: بنابراین این موضوع باید جدی گرفته شود که این مطالبات هم از بنیاد شهید و هم از دیگر ارگان‌ها اخذ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد کرمانشاه در پایان تاکید کرد: 50 میلیارد تومان از بنیاد شهید و 54 میلیارد تومان از غیر بنیاد شهید طلب داریم که در مجموع 16 میلیارد تومان از مطالبات ما وصول شده و این مبلغ هم فقط برای واحد کرمانشاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031245

وب گردی

وب گردی