صنعت هوایی با استانداردسازی اوج می‌گیرد

صنعت هوایی را می توان یکی از صنایع شکننده در مقابل تحریم ها دانست، صنعتی که با توجه به وابستگی های مختلف کشور در حوزه تامین ساخت، تامین قطعات و تعمیرات، نیاز به بومی سازی دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صنعت هوافضا یکی از صنایع حیاتی و مورد نیاز هر کشوری است. این صنعت معمولا هزینه‌های بالایی برای دولت‌ها به بار می‌آورد بنابراین هزینه‌های مختلف با کمک فناوری‌های مدرن توسط کشورها محدود می‌شود.

تامین این نیازها برای کشور ما در کنار بالا بودن هزینه‌ها با محدودیت‌های تحریم نیز روبرو است اما در این میان شاید تنها بتوان چشم امید به جوانانی داشت که با کمک تخصص خود و همتی که دارند بتوان این صنعت را راهبردی کرد.

شاید این ادعا که ایران می‌تواند صنعت هوایی مستقلی داشته باشد و از پس نیازهای داخلی خود برآید کمی اغراق آمیز باشد؛ اما اگر نگاهی به توان شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان داخلی بیندازیم می‌توانیم به مسیر توسعه در این صنعت امیدوار باشیم.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همین نگاه، تلاش می‌کند مسیر خودکفایی این شرکت‌ها را در صنعت خودرو هموار و بسترهای لازم برای توسعه این صنعت را ایجاد کند. ستاد تلاش کرده با حمایت از استانداردسازی محصولات هوایی به این روند سرعت بخشد.

بر اساس اعلام این ستاد، استانداردسازی یک ساز وکار بسیار مهم و حیاتی برای توسعه پایدار صنعت هوایی و هوانوردی است. با توجه به داخلی‌سازی برخی نیازمندی‌ها و محصولات مورد استفاده در صنعت هوایی و هوانوردی در کشور، فرآیند استانداردسازی محصولات تولیدی منطبق با قوانین و استانداردهای جهانی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031250

وب گردی

وب گردی