ساخت اپلیکیشن «مشورَپ» برای ارائه مشاوره به افراد/ استفاده 80 هزار کاربر از «مشورَپ»

«مشورَپ» اپلیکیشنی است که توسط دانشجوی رشته (MBA) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده و به صورت امن به افراد ناشناس مشاوره ارائه می دهد.

امین دولتی دانشجوی دکتری رشته (MBI) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، مجری و مدیر طرح اپلیکیشن مشورت است. این اپلیکیشن با هدف ایجاد فضایی امن جهت مشاوره افراد به صورت ناشناس همراه با حفظ محرمانگی اسرار ساخته شده است.

دولتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره این طرح گفت: نام این اپلیکیشن (مشورَپ) بوده و هدف این پروژه کمک به ارتقای سطح سلامت روانی جامعه با بهره گیری از مشاوران متخصص در حوزه روانشناسی است. اپلیکیشن مشورپ تحت نظارت و با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و به همت شرکت پیشتازان ایده نوین اطلس، از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری تهیه و ساخته شده است.

او ادامه داد: دو سال پیش استارت کار روی این پروژه برای ارتباط بین کاربر و مشاور شکل گرفت؛ در این طرح افرادی که دسترسی به مشاور ندارند و یا هزینه‌های مشاوره برای آن‌ها بالاست، بتوانند در محیطی کاملا امن به صورت ناشناس از مشاورانی که در حوزه‌های مختلف هستند، مشاوره بگیرند. این مشاوره می‌تواند به صورت پیام، مشاوره صوتی، تلفنی و یا ویدئویی باشد.

مجری این طرح در خصوص مشکلاتی که در راه ساخت این اپلیکیشن بود، توضیح داد: بزرگترین چالش ما ذهنیت بسته افرادی است که در سیستم تصمیم گیرنده هستند؛ یعنی ذهنیتی که همه چیز را سنتی می‌بیند و پذیرای رفع مشکل به صورت ابزار و امکانات جدید نیست. ولی در کشورهای پیشرفته افراد تصمیم گیرنده خود به دنبال این هستند تا حل این گونه مشکلات را به سیستم های نوین و جدید بسپارند.

او گفت: چالش دیگر شرایط اقتصادی است. در حال حاضر سرمایه گذاری روی استارتاپ‌ها دارای رونق نیست و اکثر استارتاپ‌ها و بیزینس‌های کوچک در شرایط سخت تمام تلاش خود را می‌کنند تا زنده بمانند. اعتماد نکردن افراد سرمایه گذار و صنعت در این حوزه یکی دیگر از مشکلات ماست که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به استارتاپ ها کند.

امینی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی فضای بسیار خوبی دارد، ادامه داد: دانشگاه آزاد ظرفیت خوبی دارد و با حضور تعداد زیادی دانشجو می‌تواند بستر خوبی را فراهم کند؛ اما متاسفانه از این بستر استفاده نکرده است. چیزی که می‌تواند برای هر استارتاپ و کسب و کار جذاب باشد استفاده از امکانات دانشگاه است. دانشگاه آزاد اسلامی با 440 واحد در سراسر کشور و تعداد بالای دانشجو می‌تواند بستر مناسبی برای گسترش کار ما باشد؛ اما متاسفانه مسئولان دانشگاه در این زمینه کمک نکرده اند.

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: البته مسئولان دانشگاه آزاد فضایی را در پارک علم و فناوری در اختیار ما قرار دادند تا در این فضا پروژه خود را جلو ببریم. در حال حاضر 200 نفر به صورت دورکار به عنوان مشاور با ما همکاری می‌کنند.

او گفت: همچنین تاکنون 14 هزار ساعت مشاوره ارائه داده و 45 هزار جلسه مشاوره برگزار کرده ایم. حدود 80 هزار کاربر نیز از «مشورپ» استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031282

وب گردی

وب گردی