درمان سرپایی 35 هزار زائر پیاده امام رضا(ع)

رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح طرح همسفران خورشید که در راستای خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) انجام می شود، از درمان سرپایی 35 هزار و 658 نفر در قالب این طرح خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اجرای «طرح همسفران خورشید ۶ که توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در راستای امدادرسانی به زائران پیاده حرم امام رضا(ع) انجام می‌شود»، گفت: در این طرح شعب بجستان، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، داورزن، رشتخوار، سبزوار، سرخس، فریمان، فیرزوه، قوچان، مشهد، مه ولات و نیشابور فعال هستند و نیروهای جمعیت هلال احمر به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به استفاده از ناوگان ترابری برای پوشش خدامت امداد و نجات به زائران پیاده رضوی افزود: 65دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 27دستگاه خودروی نجات، 35دستگاه خودرو کمک دار سبک، 2 دستگاه خودروی ارتباطات، 6 دستگاه موتورلانس، 8 دستگاه خودروی جا بجایی نیرو به کارگرفته شده است.

سلیمی گفت: همچنین 2 فروند بالگرد در حالت آماده باش قرار دارد. همچنین در راستای خدمت رسانی بهتر به هموطنان 30 پایگاه ثابت و موقت و 35 اکیپ سیار برای پوشش طرح به کار گرفته شده است و 41 پست امدادی نیز در محل اسکان زائران مستقر شده است؛ضمن اینکه 2 هزار و 309 نفر-روز نیروی عملیاتی در طرح همسفران خورشید خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت درباره خدمات ارائه شده به زائران پیاده رضوی، تاکید کرد: نیروهای هلال احمر خدمات امدادی از جمله تست فشار خون، درمان سرپایی و درمان اولیه را ارائه می‌کنند و در این راستا، 25هزار و 309 نفر از خدمات تست فشار خون، ویزیت پزشک و … بهره مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: 35 هزار و 658 نفر درمان سرپایی شده و 30 نفر هم به مراکز درمانی انتقال داده شدند؛ ضمن اینکه 856 بسته آموزشی، تبلیغاتی و فرهنگی هم میان زائران توزیع شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031299

وب گردی

وب گردی