مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در واحد بوشهر برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن دهه آخر ماه صفر؛ ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) مراسم سوگواری ویژه ای همراه با سخنرانی مذهبی و عزاداری در واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این مراسم که به همت هیأت مذهبی حضرت علی اکبر(ع) اساتید دانشگاه و با همکاری و مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عوض پور استاد حوزه و دانشگاه، ضمن عرض تسلیت به بیان ابعاد شخصیت آن بزرگواران پرداخت و با ایراد سخنانی به شأن و جایگاه والای ایشان اشاره و تصریح کرد: شخصیت، روش و سیره اهل بیت (ع)، بهترین الگو و سرلوحه زندگی برای مردم جهان است که می‌توان در تمام جنبه‌های زندگی از روش، رفتار و گفتار از آنان پیروی کرد.

وی یادآور شد: اهل بیت (ع) آمده اند تا دست ما انسان ها را بگیرند و برای زندگی تربیت کنند تا فریب لذت های ظاهری را نخوریم همانگونه که 72 یار امام حسین (ع) در دشت کربلا، با هیچ وعده و عیدی گمراه نشده و بر راه و اعتقاد خود ثابت قدم ماندند.

عوض پور با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) درد و رنج بسیاری در زندگی متحمل شد و یکی از مظلوم ترین امامان است، اظهار کرد: امام حسن(ع) براساس مصلحت اندیشی و پایداری دین اسلام با مخالفین صلح کرد.

وی با بیان روایتی تشریح کرد: زمانی که حضرت ابراهیم (ع) پایه های کعبه را بنا نهاد، خداوند به ایشان فرمان داد مردم را به حج فراخوان. آن حضرت سوال کرد من یک نفر هستم و صدایم به تمام مردم نخواهد رسید. پروردگار پاسخ داد، تو صدا بزن، ما صدایت را به گوش تمام مردم در تمام زمان ها خواهیم رساند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه فرمان حج یک دستور فرازمانی و فرامکانی است، خاطرنشان کرد: حرکت و پیام قیام عاشورا نیز یک ندای جهانی است که منحصر به یک دوره و یا مردم خاص نیست.

عوض پور با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) به سوی کربلا با خانواده امری الهی بود، عنوان کرد: پیام «هَل مَن ناصِرَ یَنصُرَ نی ؟»، کمک طلیبدن امام برای خود نبود بلکه تلاشی برای کمک کردن به مردم است.

وی افزود: شعاع وجودی‌ اهل بیت (ع) به قدری گسترده و فراگیر است که در ظرف زمان و مکان نمی‌گنجد و برای همه بشر تا انقراض عالم الگوهای نیکو هستند

این مراسم با نوحه خوانی و مرثیه سرایی یکی از مداحان اهل بیت (ع) و سینه زنی شرکت کنندگان در سوگ رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پایان یافت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031317

وب گردی

وب گردی