برخورد پلیس با پزشکانی که عکس بیماران را پخش می‌کنند

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: بیمارانی که پزشک آن‌ها بدون اجازه عکس ان‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، می‌تواند به پلیس شکایت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: برخی پزشکان و کیلینیک‌ها با داشتن مجوز به تبلیغات در فضای مجازی اقدام می‌کنند. اما ممکن است برخی بدون مجوز‌های مربوطه از وزرات بهداشت تبلیغ کنند.

سرهنگ کاظمی درباره تبلیغات درمانی در فضای مجازی ادامه داد: درست یا غلط بودن آگهی‌های تبلیغاتی که مربوط به درمان بیماری‌های مختلف است باید توسط وزارت بهداشت تایید شده باشد و پلیس نمی‌تواند صحت آن‌ها را تایید کند.

وی افزود: در صورت شکایت خصوصی شهروندان از این تبلیغات یا پزشکان، پلیس این مسئله را پیگیری می‌کند و خاطیان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که البته تاکنون همچنین شکایتی ثبت نشده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره آگاهی‌های بدون پوشش گفت: ما شاهد هستیم که در فضای مجازی تبلیغات محصولات یا روش‌های مختلف مانند لاغری، پیکرتراشی و ... انجام می‌شود. در این تبلیغات عکس‌هایی منتشر می‌شود که هیچگونه پوشش مناسبی ندارند.

وی افزود: این صفحات توسط پلیس فتا رصد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. در صورت احراز هرگونه تخلف، با مدیران یا پزشکان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سرهنگ کاظمی درباره عکس گرفتن پزشک از بیماران بدون رضایت آن‌ها ادامه داد: پزشکانی که بدون رضایت بیمار، از او عکس گرفته و برای معرفی و تبلیغ کار خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، در صورت ناراضی بودن بیمار و تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: هفته گذشته یک بیمار به پلیس فتا مراجعه کرد و از پزشک خود برای انتشار عکسش در فضای مجازی شکایت کرد. این پزشک عمل زیبایی بینی روی فرد بیمار انجام داده بود و بدون اجازه وی، اقدام به عکاسی و انتشار عکس او کرده بود که پس از تذکر، برای پزشک پرونده تشکیل شد.

وی افزود: شاکیان می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا شکایت خود از پزشکان متخلف را ثبت کنند.

میزان


انتهای پیام/

کد خبر: 1031329

وب گردی

وب گردی