تسهیلات بلاعوض معاونت علمی برای حمایت از ۳ پروژه اینترنت اشیا

ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ۳ پروژه پرچم‌دار حوزه اینترنت اشیا تسهیلات بلاعوض اعطا می‌کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ترغیب شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه اینترنت اشیا اقدام به حمایت از سه پروژه این حوزه کرده است. اینترنت اشیاء از جمله فناوری‌های در حال رشد و دارای کاربردهای متنوعی است.

ارتباط اینترنت اشیاء با هوش مصنوعی، بالا رفتن کارایی و کیفیت بهتر در ارتباطات و ارائه خدمات، افزایش سودآوری در کسب و کار و صرفه جویی در زمان و هزینه و انرژی از جمله کاربردهای قابل توجه حوزه اینترنت اشیاء به شمار می‌رود ولی در سال‌های گذشته این حوزه با مشکلاتی اعم از چالش‌هایی در واردات تکنولوژی و عدم شکل گیری مدل کسب و کار پایدار روبرو بوده است.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری تا با برگزاری رخدادهای مختلف شرکت‌های دانش بنیان، جوانان خلاق و مبتکرین را تشویق کند تا این عرصه را به عنوان یک فناوری راهبردی مورد توجه قرار دهند. برای این منظور فراخوانی از سوی این ستاد در زمینه دریافت اطلاعات و پیشنهادات شرکت‌های علاقه‌مند به همکاری در پروژه‌های شاخص و تقاضا محور انتشار یافت. این پروژه‌های شاخص و پرچم‌دار توسط کارگروه‌های متشکل از فعالان علمی و صنعتی، برنامه ریزی و هدایت می‌شود.

حمایت‌های پیش بینی شده برای پروژه‌های شاخص حوزه اینترنت اشیاء به صورت تسهیلات و وام بلاعوض به شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031343

وب گردی

وب گردی