آخرین فرصت برای کاربران آیفون 5

اپل به کاربران نسخه های قدیمی iOS هشدار داد که هر چه زودتر بروزرسانی منتشر شده را نصب کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اپل در وب سایت خود پستی را برای بروزرسانی iOS 10.3.4 منتشر کرد که برای کاربران آیفون 5 بسیار حیاتی است. اگر دستگاه های iPhone 5 تا 3 نوامبر 2019 به روز نشوند با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

اپل درباره بروزرسانی آیفون 5 به iOS 10.3.4 چه گفت؟

اپل که تمام کاربران iOS را تحت نظر دارد ، اظهار داشت که 9 درصد از کاربران این شرکت از نسخه های قبل از iOS 12 استفاده می کنند. در ماه ژوئیه گذشته ، این شرکت نسخه های iOS 10.3.4 و iOS 9.3.6 را بروزرسانی کرد ، به این ترتیب برخی از مدل های iPhone و iPad دوباره بروزرسانی شدند.

سیستم ناوبری (GPS) مدل های قدیمی داده های دقیقی را ارائه نمی دهند. در حال حاضر از یک روش موقتی برای رفع این ایراد استفاده می شود ولی بزودی این قابلیت در آنها حذف خواهد شد.

اپل با ارسال یک پیام هشدار طولانی به کاربران آیفون 5 ، از کاربران خود خواست که فوراً iOS 10.3.4 را نصب کنند. اپل که به مشتریان خود یک هفته مهلت داده است که بروزرسانی iOS 10.3.4 را نصب کنند عواقب نصب نشدن این بروزرسانی برای مدل های آیفون 5 را اعلام کرد.

اگر صاحب آیفون 5 هستید و از به روزرسانی امتناع می ورزید ، دیگر نمی توانید داده های اساسی مانند زمان و تاریخ و همچنین از نرم افزارهایی که بر اساس آنها کار می کنند، استفاده کنید. نرم افزاری های که مشمول این محدودیت هستند به شرح زیر است: App Store ، iCloud ، سرویس ایمیل و Safari.

اپل که می خواهد از شر مشکلات GPS که از ماه آوریل آغاز شده است خلاص شود ، مسئولیت این کار را بر عهده کاربران قرار داده و اعلام کرده که روند بهینه سازی برگشت پذیر نیست.

مشکلات GPS تنها بر افرادی که از آیفون 5 استفاده می کنند تأثیر نمی گذارد. زیرا آیفون 4S ، iPad 2 ، iPad Retina و مدلهای iPad چهارم از iPad تحت تأثیر این مشکل قرار خواهند گرفت. مدل های آسیب دیده به یک وسیله غیر کاربردی برای نمایش مکان تبدیل می شوند.

کسانی که می خواهند به روزرسانی iOS 10.3.4 را بعدا نصب کنند ، برای نصب این نرم افزار باید از Mac یا رایانه شخصی استفاده کنند. زیرا خدمات پشتیبان گیری و سیستم بروزرسانی نرم افزارهای بی سیم iCloud پس از 3 نوامبر 2019 کار نخواهد کرد.

98/8/5

انتهای پیام/

کد خبر: 1031356

وب گردی

وب گردی