شرکت آمریکایی به همکاری با هواوی ادامه می‌دهد

علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، یک شرکت آمریکایی می‌خواهد به همکاری خود با این شرکت ادامه دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از زمان آغاز تنش میان ایالات متحده و چین یکی از شرکت‌هایی بود که بیشتر از همه تحت تأثیر این تنش قرار گرفت، هواوی بود. با تحریم هواوی توسط ایالات متحده، گوگل پشتیبانی نرم افزاری خود را قطع کرده بود. این همچنین برای ARM، صاحب فناوری هایی که هواوی در چیپست‌های Kirin از آن استفاده می کرد نیز اتفاق افتاد. با این حال، طبق آخرین اخبار، ARM دیگر مجبور به قطع همکاری با هواوی نخواهد شد. در اینجا می توانید آخرین جزئیات در مورد همکاری ARM و هواوی را بخوانید.

ARM به همکاری خود با هواوی ادامه خواهد داد

چیپست‌های Kirin هواوی مبتنی بر معماری ARM است. با این حال، همه منتظر پایان همکاری این دو شرکت بودند. اکنون با اخبار منتشر شده این انتظار کاملاً از بین رفته است.

به تازگی اعلام شده است که ARM تنها یک شرکت آمریکایی نیست بلکه در انگلستان نیز فعالیت دارد. علاوه بر این به دلیل اینکه هیچ تحریمی علیه هواوی از طرف انگلستان اعمال نشده است، این شرکت می تواند به همکاری خود با هواوی ادامه دهد؛ بنابراین هواوی به استفاده از فناوری‌های ARM ادامه خواهد داد.

فناوری‌های چیپست هواوی مبتنی بر معماری ARM v8 و ARM v9 هستند. اگر معماری تراشه های Kirin که در چیپست‌‌های Cortex A77 استفاده شده است، در انگلستان توسعه داده شده باشند در Cortex A78 نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031363

وب گردی

وب گردی