ثبت نام درسگفتارهای مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو

ثبت نام درسگفتارهای جدید مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو در ترم پاییز 1398 آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز ، ثبت نام درسگفتارهای جدید مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو در ترم پاییز 1398 آغاز شد. این درسگفتارها و کارگاه‌ها در قالب سه گروه اندیشه سیاسی-اجتماعی، ادبیات و هنر و فلسفه و حکمت ارائه شده‌اند. در مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو از اساتید و اندیشه‌ورزان مختلف با نظرگاه‌ها و پس‌زمینه‌های متفاوتی گردهم آمده‌اند تا این مدرسه میزبانی باشد برای کسانی که اندیشه‌ها، طرح‌های کلان سیاسی، ایده‌هایی برای نوآوری اجتماعی، برای بهبود اوضاع و مواجهه با مسائل پیچیده و بغرنج جامعه و سیاست معاصر دارند. و مدرسه محفلی باشد برای ایجاد و همکاری و هم‌افزایی در فضای علوم اجتماعی و انسانی و پلی برای ارتباط و دیالوگ با علوم انسانی و اجتماعی جهانی.

در ترم نخست فعالیت مؤسسه در گروه اندیشه سیاسی و اجتماعی، درسگفتارهایی همچون هانری لوفبور و نظریه متأخر شهری، بازخوانی «تولد کلینیک» میشل فوکو، فلسفه دین و الهیات سیاسی: تمهیدی بر «کتابُ‌المله» فارابی، روش و فنون سیاستگذاری عمومی و برنامه‌ریزی دولتی در ایران، «حلقههای تور قدرت» و «حکومت‌مندی»، تاریخچه راهبری علموفناوری در ایران: به سوی ترسیم نگاشت نهادی جدید، بحران‌ها و مسائل اجتماعی ایران، و کارگاه عکاسی شهری ارائه خواهد شد.

علاقمندان به ادبیات و هنر نیز می‌توانند در درسگفتارها و کارگاه‌های زیر شرکت کنند: اسطوره، اندیشه‌ورزی به گونه‌ای دیگر، هندسه کلمات، آشنایی با داستان کوتاه پست‌مدرن، ایماژیسم در شعر معاصر ایران، موسیقیِ معماری، مبانی موسیقی ایرانی و حیات تاریخی آن، بازخوانی متون کهن، حدیث آثار، دیوارنگاری و سیمای شهر، مفهوم زیبایی در قرآن، و جنگ ادبیات بر سر ادبیات جنگ. در گروه حکمت و فلسفه نیز درسگفتارهایی با عناوینی همچون امر تکنولوژیک، ساختن و معنا، بررسی پدیدارشناسانه کتاب نقد عقل محض کانت، عصر تصویر جهان، استعاره مفهومی، فلسفه میانفرهنگی، و رسائل فارسی شیخ اشراق ارائه شده‌اند.

از میان اساتیدی که در این ترم در مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو به ارائه بحث و تدریس خواهند پرداخت، می‌توان به ناصر فکوهی، حمید پارسانیا، محمد مهدی میرباقری، ابراهیم فیاض، محمد رجبی، میر جلال‌الدین کزازی، حسین پاینده، مجید کیانی، سید مهدی شجاعی، یوسفعلی میرشکاک، حسامالدین سراج، سید علی میرفتاح، مهدی حجت، محمد علی رجبی، پرویز ضیاءشهابی، شهرام پازوکی، غلامحسین دینانی، مهدی معینزاده، حسن دانایی‌فرد، سید سپهر قاضی‌نوری، داود فیرحی، نیکو سرخوش، حسین راغفر، کیومرث اشتریان، غلامحسین مقدم حیدری، علیرضا منجمی، علیرضا قائمی نیا، سید حسن حسینی، احمد شاکری و محمدکاظم حسنوند اشاره کرد.

علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت و شبکه‌های اجتماعی مدرسه مراجعه کنند:

سایت:

http://ac.roozegareno.com/

اینستاگرام

https://www.instagram.com/roozegareno_ac/

توئیتر

https://twitter.com/roozegareno_ac

تلگرام

https://t.me/roozegareno_ac

بله

https://ble.im/roozegareno_ac

کد خبر: 1031372

وب گردی

وب گردی