دوره توانمندسازی و معرفی فعالان فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود

دبیر واحد فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دوره آموزشی 2 روزه میعاد فرهنگی برای آموزش فعالان فرهنگی دفاتر و اعضای انجمن در روزهای آینده برگزار می‌شود.

زهرا ایزدی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های آینده فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: هدف اصلی اتحادیه برای سال تحصیلی 98-99 توانمندسازی دانشجویان و فعالان حوزه فرهنگی است.

وی درباره اهداف بلندمدت فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل عنوان کرد: دوره آموزشی 2 روزه میعاد فرهنگی برای آموزش فعالان فرهنگی دفاتر و اعضای انجمن در روزهای آینده برگزار می‌شود. البته امکان تغییر نام دوره وجود دارد. در این دوره بنا داریم صفر تا صد کار فرهنگی که یک دانشجو باید انجام دهد؛ آموزش داده شود.

دبیر واحد فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: دبیران فرهنگی دفاتر این اتحادیه باید بتوانند در حوزه فرهنگی فعالیت‌های موثری داشته باشند، این دوره آموزشی-تخصصی به آنها کمک می‌کند در زمان مسئولیت خود به سایر اعضای دفاتر خط‌مشی صحیح دهند.

وی اضافه کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در انتهای دوره میعاد فرهنگی به سطح‌های تخصصی از جمله سینما، نویسندگی، روزنامه‌نگاری و غیره تقسیم‌بندی می‌شوند تا در دوره‌های بعدی آموزش‌های ویژه‌ و تخصصی‌تری به آنها داده شود.

ایزدی با بیان اینکه دوره بعدی میعاد فرهنگی بعد از ایام نوروز برگزار می‌شود، گفت: این دوره برای اعضای عضو این اتحادیه برگزار خواهد شد؛ همچنین نفرات شرکت‌کننده در این دوره با گزینش انتخاب می‌شوند و از لحاظ آموزشی کیفی‌تر است.

این فعال دانشجویی درباره برنامه‌های مهم دیگر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: ارتباط‌گیری با فعالان فرهنگی سایر اتحادیه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف مرتبط کردن آنها با اعضای دفاتر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از دیگر برنامه‌های این اتحادیه است.

وی بیان کرد: ایجاد شبکه انسانی و ارتباط فعالان فرهنگی-دانشجویی کمک می‌کندتا افرادی که فعالیت فرهنگی دارند و کمتر شناخته شده‌اند، در ارتباط با اعضای فرهنگی دفاتر شناخته شوند.

ایزدی فرهنگ‌زدایی سلبریتی از جامعه را مهم دانست و گفت: افراد و بازیگرانی که در برنامه‌های فرهنگی مختلف دعوت می‌شوند؛ اما متاسفانه درک و دانشی از اصل و واقعیت هنر ندارند و به واسطه چهره بودند، به خود اجازه می‌دهند در تمامی زمنیه‌های هنری و فرهنگی اظهار نظر کنند. قصد داریم با معرفی چهر‌های اصلی این حوزه که دانش هنر را دارند؛ اما متاسفانه به‌واسطه مسائل مختلف تسلط رسانه‌ها مطرح نشده‌اند را حداقل به قشر دانشجو و جامعه دانشگاهی معرفی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031381

وب گردی

وب گردی